قطار غدیر – مطمئن و راحت

تاریخچه

شرکت ریل ترابر سبا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافر در کشور، از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز نموده است و با خرید و راه اندازی قطار ۴ تخته و اتوبوسی نگین و  قطار غدیر ۴ تخته توانسته است رضایتمندی مسافرین خود را کسب نماید که این اعتماد و اقبال عمومی موجب گردید.

این شرکت با سرمایه گذاری کلان، اقدام به خرید گران قیمت ترین،پیشرفته ترین و ایمن ترین واگن های ۴ تخته کشور و راه اندازی آن ها با نام تجاری “قطارهای غدیر” نماید و با مناسب ترین ترین قیمت در خدمت مردم عزیز قرار دهد.

ویژگی های مسافرت با قطار غدیر:

مسافرت با قطار دارای خصوصیاتی است که با وجود پیشرفت های صورت گرفته در حوزه حمل و نقل کشور از جمله صنعت هوایی که با سرعت بیشتر زمان مسافرت را کاهش می دهد همچنان مورد توجه مسافرین قرار دارد و سهم بسزایی در حمل و نقل عمومی ایفا میکند:

  1. عدم تاخیر های طولانی در زمانبندی حرکت قطار
  2. افزایش سرعت حرکت قطارها در سال های اخیر
  3. امکان برنامه ریزی برای سفر های گروهی با انسجام بهتر
  4. استفاده از زمان طی شده در طول مسیر که فرصتی مناسب برای درک لذت در کنار هم بودن و بهره مندی از طبیعت طول مسیر را فراهم می نماید.
  5. بهره مندی از امکانات با هزینه کرد بهینه
  6. بهره مندی از امنیت بسیار بالا در استفاده از خطوط ریلی نسبت به سایر وسایل حمل و نقل کشور
  7. برنامه ریزی دقیق تر برای سفر بدون نگرانی از تغییرات آب و هوایی و مخاطرات و سوانح جاده ای

قطار غدیر


خصوصیات قطار غدیر عبارتند ‌از :

نوساز: قطارهای غدیر جوان ترین قطار کشور می باشد.

پرسرعت:  قطارهای غدیر از سرعت سیر حداکثری در خطوط ریلی کشور برخوردار می باشند.

ایمن:

  • قطارهای غدیر از سیستم ترمز ضد قفل و لغزش(Anti Skid )در هنگام استفاده در سرعت بالا و شرایط خاص بهره میبرند.
  • در تولید بدنه داخلی و تجهیز واگن  قطارهای غدیر از مواد ضد حریق استفاده شده است و تمامی واگن ها مجهز به  وسایل اطفاء حریق می باشند.
  • در قطارهای غدیر از سیستم پیشرفته Plc، جهت مانیتورینگ دائمی سیستم برق، افزایش ایمنی و بازدهی بهتر سیستم تهویه استفاده شده است.

کم لرزش و کم صدا: قطارهای غدیر از بروز ترین سیستم های تعلیق واگن به جهت کاهش لرزش در هنگام سیر بهره میبرند.

پاکیزه و بهداشتی :

  •  در قطارهای غدیر از سیستم عطر افشان  جهت معطر کردن فضای داخل واگن بهره گیری شده است.
  • قطارهای غدیر  از پیشرفته ترین سیستم سرویس بهداشتی با نظافت و آبکشی تمام اتوماتیک بهره مند است.
  • قطارهای غدیر به جهت آسایش وادران و حفظ آسایش کودکان از میز تعویض پوشک کودک در سرویس های بهداشتی استفاده شده است.

پیشرفته :

  • قطارهای غدیر  از سیستم های نگهداری و سرو مواد غذایی برای هرواگن بصورت مستقل از رستوران جهت پذیرایی از میهمانان خود با انواع غذاهای گرم، سرد و انواع نوشیدنی بهره مند است.
  • دربهای کاملا اتوماتیک بین سالن ها که با لمس نمودن شاسی روی درب، باز شده و به صورت اتومتیک بسته می شود.
  • طراحی سیستم تهویه مطابق با شرایط آسایش و سیستم تنظیم دمای دلخواه برای هر یک از کوپه‌ها
  • استفاده از عایق های حرارتی و صوتی جهت آسایش هر چه بیشتر مسافرین
  • طراحی مکانیزم تخت و صندلی با در نظر گرفتن حالت ارگونامیک بدن و سهولت استفاده از آن همچنین امکان تغییر وضعیت به حالت خواب
  • بهره مندی از سیستم های صوتی، تصویری و سرگرمی منحصر به فرد با قابلیت احضار مهماندار، پخش فیلم و موسیقی از آرشیو به روز با قابلیت انتخاب به صورت لمسی، نمایش سرعت و موقعیت قطار، اطلاعات مسیر و …
قطار غدیر


امکانات و پذیرایی هتل در قطار غدیر

درقطارهای غدیر تمامی امکانات جهت پذیرایی ویژه و کسب رضایت حداکثری مسافرین گرامی پیش بینی و در نظر گرفته شده است :

طراحی داخلی: دکوراسیون داخلی قطارهای غدیر با رعایت اصول و استانداردهای ریلی طراحی شده است به نحوی که هارمونی رنگ و نور داخل قطار فضای آرامش بخشی را برای تجربه یک سفر آرام وایجاد می نماید.

مهمانداران :

مهمانداران قطارهای غدیر برای ارائه خدمات شایسته از بین بهترین ها انتخاب شده و دوره ‌های تخصصی لازم را گذرانده اند همچنین اصول و قواعد پذیرایی برای ایشان تدوین شده است تا با مسافرین محترم برخوردی مناسب شان ایشان صورت پذیرد.

کارکنان و مهمانداران قطارهای غدیر خود را موظف به رعایت اصول اخلاقی، آداب معاشرت، احترام به مهمان، حفظ حریم شخصی مهمانان درکوپه، تامین نیازهای مهمانان در طول سفر، رعایت بهداشت در هنگام پذیرایی، مراقبت از مهمانان به خصوص کودکان و سالمندان در طول سفر می‌ دانند و همواره در این خصوص آموزش دیده و کوشیده اند.

قطار غدیر


پذیرایی سالم و با کیفیت

در قطارهای غدیر وعده های سالم غذایی با حساسیت، تحت نظارت و کنترل ویزه انتخاب و با استفاده از تجهیزات تعبیه شده در کوپه مهماندار فرآوری شده و به صورت و گرم و تازه برای مسافرین محترم سرو میگردد

 انواع نوشیدنی های گرم و سرد، اسنک ها و تنقلات متنوع با توجه به زمان و نوع مسیر پیش بینی شده  است که در طول سفر با توجه به درخواست و نیاز مسافرین محترم برای ایشان سرو می گردد.

توجه به ایمنی

قطارهای غدیر به صورت مداوم، قبل و بعد از هر سفر توسط مامورین کنترل و نظارت فنی مورد بازرسی قرار گرفته و تنها با دریافت ISO های مربوطه جهت سفر بعدی مورد بهره برداری قرار می گیرند.

تمامی مهمانداران قطارهای غدیر آموزش دوره های امداد و نجات پزشکی را پشت سر گذاشته اند و با در اختیار داشتن ابزار کمک های اولیه در واگن هنگام مواقع حساس و در صورت نیاز به مسافرین محترم کمک کنند.

در قطارهای غدیر از مواد و تجهیزات نسوز و خود خاموش کن استفاده شده است .قطارهای شرکت مجهز به تجهیزات اطفاع حریق می باشند و تمامی کارکنان قطار آموزش های اطفاع حریق و مقابله با بحران را پشت سر گذاشته اند.

داخل کوپه و راهرو واگن ترمز اضطرای تعبیه شده که در مواقع بروز خطر با کشیدن دستگیره به سمت پایین قطار متوقف میگردد.در  داخل هرکوپه یک چکش اضطراری تعبیه شده که در مواقع ضروری جهت شکستن شیشه می توان از آن استفاده نمود.

قطار غدیر


مسیر قطارهای غدیر

قطارهای ویژه غدیر، ناوگان نوساز، ایمن و پر‌سرعت که  با رعایت استانداردهای روز دنیا به سفارش شرکت ریل ترابر سبا و با بهره گیری از توان خبره‌ترین متخصصین داخلی تولید شده است.

هم اکنون همه روزه در مسیرهای تهران- مشهد و بلعکس و تهران – یزد و بلعکس همچنین به صورت یک روز در میان در مسیر اصفهان- مشهد و بلعکس در حال خدمت رسانی به هم میهنان گرامی می باشد و با یاری خداوند متعال در مسیر خدمت رسانی به سایر استان های کشور نیز گام خواهد برداشت.