لغو روادید گردشگران چینی

چرا لغو روادید ؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان ؛ مشاور کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان در نشستی بین اعضای کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری ایران به ۲۵ تورگردان چینی، لغو یک طرفه روادید برای چینی ها در سفر به ایران را یکی از مهم‌ترین اقدامات درصنعت گردشگری بیان کرد و افزود: اکنون با حذف ثبت مُهر ورود و خروج گردشگران چینی در ایران، این روند بهبود یافته است.

محمد زاهدی با اشاره به سابقه تاریخی مراودات ایران وچین، ایران را آماده همکاری با چین ‌در زمینه‌های برند گردشگری، فضای مجازی، اقامت و صنایع غذایی دانست و گفت: از آنجا که ۱۰درصد گردشگران دنیا چینی هستند، لغو روادید ورودی، تاثیر بسیار مثبتی در افزایش ورود گردشگراز این کشور به ایران دارد.

لی یانگ، رئیس آژانس گردشگری اینکا  هم در این نشست حضور فعالان گردشگری ایرانی را در نمایشگاه های چین به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری دنیا موثر دانست و گفت: حضور کشور ایران با پتانسیل‌های بی نظیر گردشگری در این نمایشگاه ها ضروری است.

خبر لغو یکطرفه روادید ایران برای اتباع چینی در آن کشور بازخورد مثبتی داشته و تقاضاهایی برای ارتباط با آژانس‌های ایرانی دریافت شده و سوال‌ها و ابهام‌های زیادی مطرح شده است.

مدت زمان اقامت گردشگران چینی

به دنبال تصویب لغو یک‌طرفه ویزای ایران با چین، قرار است این مصوبه از ۲۵ تیرماه امسال در مبادی ورودی کشور اجرا شود. اتباع چینی در هر بار سفر به ایران، ۱۵ روز اجازه اقامت بدون روادید خواهند داشت.

هیات وزیران در پنجم تیرماه به پیشنهاد مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت امور خارجه، طرح لغو یکطرفه روادید ایران با چین را تصویب کرد.

پس از ابلاغ اسحاق جهانگیری ـ معاون اول رییس‌جمهور ـ به تمام نهادها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط، وزارت امور خارجه نیز شرایط برقراری مقرارت لغو یکطرفه روادید برای ورود اتباع کشور چین به ایران را تبیین و به سایر دستگاه‌های مرتبط اعلام کرد.

لغو روادید گردشگران چینی