هواپیمایی آسمان-ASEMAN AIRLINE

شرکت هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۵۹ از ادغام چهار شرکت هوایی تشکیل یافت وهم اکنون وسیع ترین شبکه پروازی به شهرهای داخلی با تاکید بر پرواز به مناطق محروم کشور را دارد .

هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۸۱ به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد . هواپیمایی آسمان از بدو تاسیس تا کنون دو شاخص مهم یعنی توسعه ناوگان و توسعه توانمندی های فنی – عملیاتی شرکت را مد نظر داشته و در این راه به نتایج مهمی دست یافته که از آن جمله می توان :

عضویت در مجامع معتبر هوایی جهان همچون یاتا ، گسترش شبکه پروازی ، جذب و آموزش نیروی متخصص ، ساخت آشیانه ها و کارگاه های متعدد مهندسی تعمیرات و دریافت گواهینامه های بین المللی از سازمان های معتبر هوایی اشاره کرد. آخرین گواهینامه معتبر اخذ شده در این خصوص IOSA خوانده می شود که از سوی یاتا برای آسمان صادر شده است .

هواپیمایی آسمان برای پوشش هر چه بهتر شبکه پروازی خود ، سه مرکز پروازی به ترتیب در تهران ، شیراز و مشهد دایر کرده است .

پذیرایی

کیترینگ آرمان که ۵۰% از سهام آن متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان بوده ، مفتخر به اخذ تمامی استاندارد های که سازمان بهداشت جهانی ، تجارت جهانی و اتحادیه اروپا بر آن تاکید داشته و بعنوان الزام در صنعت کیترینگ دنیا مطرح می باشد.

 اخذ گواهینامه حلال و موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی و وزارت بهداشت از جمله اقدامات درخور توجه و پردازش کترینگ شرکت هواپیمایی آسمان است که تنها برخی ایرلاین های معتبر موفق به اخذ این مجوزها گردیده اند.
کترینگ شرکت هواپیمایی آسمان در حال برنامه ریزی برای سرو انواع غذاهای رژیمی وغذای مخصوص کودکان در پروازهای بلند مدت، و همچنین ایجاد شرایط انتخاب غذا توسط مسافرین می باشد.

هواپیمایی آسمان

ناوگان هوایی

مدل هواپیمافروندظرفیت
بوئینگ ۷۲۷۶۱۷۵
بوئینگ ۷۳۷ ۲۱۵۰
ایرباس A340۱۳۰۰
ایرباس A320 ۶۱۸۰
ای تی آر۶۶۶
فوکر ۱۰۰۴۱۰۹

مسیرهای پروازی هواپیمایی آسمان

در حال حاضر این شرکت به ۵۳ مقصد ( ۴۰ مقصد داخلی و ۱۳ مقصد خارجی)،برنامه پروازی دارد.

مسیرهای داخلی

اصفهان، ایلام، بجنورد، بم، بندرعباس، آبادان، اردبیل، ارومیه، بوشهر، بیرجند، پارس آباد، تبریز، تهران، خوی، دزفول، رامسر، رشت، سیرجان، رفسنجان ، قشم، کرمان، کرمانشاه، کیش، گرگان، زاهدان، ساری، سبزوار، سنندج، سهند، شیراز، چابهار، طبس، عسلویه، لار، لامرد، مراغه، مشهد، نوشهر، یاسوج و یزد.

مسیرهای خارجی

دمشق، نجف، بیشکک، مسقط، هرات، آنکارا، دبی، دوحه، دوشنبه، کابل، کویت، استانبول، قندهار، سلیمانیه، مزارشریف، ایروان، حیدرآباد و استکهلم.

هواپیمایی آسمان