هواپیمایی معراج

تاریخچه شرکت هواپیمایی معراج

شرکت هواپیمایی معراج (Meraj Airlines) به این نکته مهم که کمترین تاخیر و دیر کرد را در پروازهای داخلی و خارجی در بین ایرلاین های ایرانی دارد، معروف است. علاوه بر این هواپیمایی معراج، رکورددار طولانی ترین پرواز ایرانی نیز هست .

این ایرلاین در سال ۱۳۸۹ با  اخذ  مجوز رسمی سازمان هواپیمایی کشوری تأسیس شد. دفتر اصلی معراج در تهران است و مدیرعامل این شرکت هواپیمایی، ، کاپیتان تورج دهقانی است که یکی از فعالین در عرصه ی هواپیمایی می باشد.

در حال حاضر معراج دارای ۱۱ فروند هواپیمای مسافربری است که از این تعداد ۲ فروند هواپیما از نوع ایرباس ۳۰۰ و ۳ فروند هواپیمای دیگر از نوع ایرباس ۳۲۰ هستند.

این شرکت همچنین دارای ۱ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۱ و ۲ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ و ۱ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و نیز ۲ فروند هواپیمای فالکن ۵۰ نیز می باشد که البته دولتی هستند و در مسیرهای مسافربری استفاده نمی‌شوند.

هم اکنون این شرکت به شهرهای مهم ایران مانند : تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، کیش، کرمانشاه پرواز دارد.

همچنین از بین مقاصد بین المللی ایرلاین معراج می توان از: کشورهای ترکیه، مالزی، عراق، کویت و امارات نام برد. این شرکت در این کشورها دارای نمایندگیهای فعال می باشد و در حال حاضر نیز ارائه خدمات و سرویس‌دهی به مسافران خود را عهده دار است. 

از دیگر فرودگاه ها و مقاصد داخلی این شرکت می توان از: فرودگاه بندرعباس، فرودگاه دزفول، فرودگاه کرمانشاه، فرودگاه دیرستان جزیره قشم و فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز نام برد.

هواپیمایی معراج

کلاس های پروازی هواپیمایی معراج

اکونومی کلاس: فاصله صندلی‌ها در این کلاس برای راحتی هر چه بیشتر مسافران در طول پروازهای دور و نزدیک، مطابق با استاندارهای بین المللی در نظر گرفته شده است و همچنین پذیرایی در طول پرواز از مسافران انجام می گیرد.

بیزینس کلاس:

بیزینس کلاس معراج، امکانات و فضای بیشتری را برای راحتی و آسایش مسافران خود در نظر گرفته است. بیزینس کلاس این ایرلاین مجهز به جدیدترین و مدرن‌ترین صندلی های روز دنیا با LCD های اختصاصی می باشد. به همین خاطر مسافران بسیاری تمایل دارند که به خاطر وضعیت مطلوب و راحتی که این کلاس پروازی معراج برای مسافرانش مهیا می کند، با بیزینس کلاس سفر کنند.

فرست کلاس:

در حال حاضر تعداد محدودی از هواپیماهای معراج دارای صندلی های فرست کلاس می باشند.در این کلاس پروازی امکاناتی که شامل مدرن ترین و استاندارد ترین صندلی های دنیا، پذیرایی مناسب از بهترین کترینگ های دنیا، سرگرمی های حین پرواز و… می باشد.

مسیرهای پرواز هواپیمایی معراج

شرکت هواپیمایی معراج هم اکنون در ۵۲ خط پروازی داخلی و بین المللی پرواز دارد. لازم به ذکر است تمامی پروازهای بین المللی این شرکت با هواپیمای ایرباس ای-۳۰۰ انجام می شوند اما برخی مواقع از ایرباس های ای-۳۲۰ نیز استفاده می شود، پروازهای داخلی نیز تماماً با هواپیماهای خانواده ایرباس ای-۳۲۰ صورت می پذیرند.

مسیرهای داخلی

اصفهان ( فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان)، تبریز ( فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز)، تهران ( فرودگاه بین المللی امام خمینی و فرودگاه بین المللی مهرآباد)، شیراز ( فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز)، قشم ( فرودگاه دیرستان)، کرمانشاه ( فرودگاه کرمانشاه)، کیش ( فرودگاه بین المللی کیش) و مشهد ( فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد).

مسیرهای خارجی

استانبول (فرودگاه بین المللی آتاترک و فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن)، ازمیر ( فرودگاه عدنان مندرس)، نجف ( فرودگاه بین المللی نجف) و اسپارتا ( فرودگاه اسپارتا سلیمان دمیرل).

هواپیمایی معراج