هواپیمایی وارش – جوان ترین ایرلاین ایرانی

شرکت هواپیمایی وارش جوان‌ترین ایرلاین ایرانی است که به بخش خصوصی تعلق دارد و با هدف رشد و توسعه زیرساخت‌های صنعت هوانوردی در استان مازندران تأسیس شده است.

باتوجه‌ به نقش مهم استان مازندران در صنعت گردشگری و جذب بیش از ۱۲ میلیون نفر مسافر در سال، برنامه‌ریزی اولیه این ایرلاین براساس پوشش سفرهای داخلی انجام شده است. برای خرید ارزانترین بلیط هواپیمایی وارش ما را در ۹۰ticket.ir دنبال کنید.

تاریخچه :

شرکت هواپیمایی وارش موسوم به وارش ایر یکی از شرکت‌‌های هواپیمایی تازه تأسیس است که مجوز بهره‌برداری مسافربری خود را با مرکزیت شهر ساری دریافت کرده است. وارش ایر در خردادماه سال ۱۳۹۷ با مرکزیت فرودگاه دشت‌ناز ساری رونمایی شد.

پس از گذشت چند ماه، این ایرلاین نخستین پرواز خود در روز هفدهم مهرماه سال ۱۳۹۷ با پرواز یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت فرودگاه دشت‌ناز ساری انجام داد.

دومین پرواز وارش ایر نیز در همان روز در مسیر فرودگاه دشت‌ناز ساری به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام شد و با این دو پرواز فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

وارش در گویش مازنی به‌معنی باران است و وارش ایر نخستین شرکت هواپیمایی استان مازندران محسوب می‌شود.

هواپیمایی وارش
قوانین شرکت هواپیمایی وارش

کلیه پروازهای این ایرلاین جوان در کلاس پروازی اکونومی انجام می شوند. میزان بار مجاز برای پروازهای داخلی آن نیز ۲۰ کیلوگرم برای هر مسافر است.

قوانین استرداد بلیط به این شرح است که می توانید با کسر تنها ۱۰ درصد قیمت، هزینه را دریافت کنید. تنها بایستی تا ساعت ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از زمان پرواز، برای استرداد بلیط اقدام کنید.

از این زمان تا ۲ ساعت قبل از پرواز اگر اقدام به پس دادن بلیط نمایید، ۳۰ درصد مبلغ کل جریمه می شوید. اگر هم بلیط هواپیمای خود را تا زمان پرواز و No Show استرداد نزده اید و در این هنگام درخواست دهید، تا ۵۰ درصد هزینه را دریافت خواهید نمود.

ناوگان هواپیمایی وارش :

در این ناوگان هواپیماهای بوئینگ فعالیت جابه جایی مسافران را انجام می دهند. این شرکت ۴ فروند هواپیما بوئینگ دارد که سه فروند بوئینگ مدل B737-300 و یک فروند هم بوئینگ مدل B737-500 است. میانگین سنی هر چهار هواپیما به ۲۰ سال می رسد.

هواپیمایی سری ۵۰۰ آن با ظرفیت مسافر ۱۲۶ تا ۱۳۲ نفر هم اکنون ۳ فروند هستند. دو هواپیمای این مدل از شرکت هواپیمایی آتا خریداری شد و یک هواپیما هم از کیش ایر وارد این شرکت هواپیمایی جوان شده است.

مسیر های پروازی :

در حال حاضر، پروازهای وارش ایر در مسیرهای تهران- بندرعباس ، تهران-تبریز، تهران-ساری، تهران-شیراز، تهران-کیش، تهران-مشهد، شیراز-کیش، شیراز-مشهد، کیش-اصفهان، کیش-اهواز، کیش-رشت، کیش-ساری، مشهد-تبریز، مشهد-رشت، مشهد-ساری، مشهد-کیش، تهران-اصفهان، تهران-اهواز و ساری-بندرعباس انجام می‌شوند.

برای خرید ارزانترین بلیط هواپیمایی وارش ما را در ۹۰ticket.ir دنبال کنید.

لوگو وارش