کیش – سفر به مروارید خلیج فارس

تاریخچه

کیش یکی از زیباترین جزایر توریستی خلیج همیشه فارس می باشد که در استان هرمزگان واقع شده است ، به دلیل اهمیت و منحصر به فرد بودن به نام مروارید خلیج فارس مشهور است . این جزیره از زمان سلسله بزرگ هخامنشیان و به جز مدتی که تحت سلطه حکومت اموی بوده همواره تحت تسلط ایرانیان بوده است .

کیش در حال حاضر به عنوان مهمترین مقصد توریستی داخلی و خارجی در منطقه جنوبی ایران محسوب می شود و سفر بیش از یک میلیون توریست در سال به خوبی نشان دهنده اهمیت این جزیره توریستی می باشد.به شهروندان کیش اصطلاحاً کیشوند می گویند.

در این مطلب قصد داریم اطلاعات لازم در رابطه با کیش ، آب و هوا ، مراکز اقامتی و تفریحی ، رستورانهای جزیره و سایر مطالبی که گردشگران برای سفر به این جزیره نیاز دارند را به طور کامل و به زبان ساده در اختیار شما قرار دهیم . با ما در این سفر همراه باشید.

آب هوا

با توجه با ینکه جزیره کیش یکی از جنوبی ترین مناطق ایران می باشد ، این شهر دارای آب و هوای گرم و مرطوب بوده است و میانگین دمایی این جزیره ۲۶.۶ سانتیگراد می باشد.

برای سفر به کیش هم می توانید در ماههای بهار و تابستان سفر کنید و هم در ماههای پاییز و زمستان . برای سفر در فصل بهار ، اوایل این فصل که هوا هنوز خنک است پیشنهاد می شود . سفر در فصل تابستان برای افرادی که تحمل گرما را ندارند مخصوصاً در ماههای تیر و مرداد توصیه نمی شود ، گرچه با توجه به امکانات عالی موجود در جزیره کیش حتی در فصل گرم سال نیز می توانید زمان زیادی را به راحتی در مراکز خرید و اماکن عمومی به گشت و گذار بپردازید.

شرایط سفر به کیش در قصلهای پاییز و زمستان و بخصوص در ماه های زمستانی دی و بهمن و اسفند که بهترین شرایط آب و هوایی را دارا می باشد توصیه می شود برای سفر به این منطقه در این زمان حتماً برنامه ریزی کنید.

برای خرید ارزانترین بلیط کیش به سایت ۹۰ticket.ir مراجعه فرمایید.

کیش


بهترین هتلهای کیش

هتل داریوش

یکی از بهترین هتلهای ۵ ستاره کیش بدون شک هتل داریوش می باشد . معماری این هتل که برگرفته از تخت جمشید می باشد یادآور شکوه و عظمت دوره هخامنشیان می باشد . این هتل خود یکی از جاذبه های جزیره کیش می باشد . چشم انداز هتل داریوش ره به خلیج فارس می باشد و تمام امکانات یک هتل ۵ ستاره بین المللی را دارا می باشد.

دریاچه ، ساحل اختصاصی ، زمین تنیس و… این هتل را به منحصر به فردترین هتل کیش تبدیل کرده است . از دیگر امکانات این هتل می توان به رستوران با ظرفیت ۲۸۰ نفر ظرفیت ، اینترنت پر سرعت ، استخر اختصاصی ، زمین ورزش ، باغ پرندگان ، سالن بدنسازی ، زمین پینت بال ، غواصی اختصاصی و اقامت رایگان کودکان زیر ۷ سال اشاره کرد.این هتل در بلوار داریوش کیش واقع شده است .

هتل داریوش کیش


هتل ترنج

یکی دیگر از هتلهای منحصر به فرد کیش هتل ترنج می باشد که با قرار گرفتن برروی آبهای نیلگون خلیج فارس حال و هوای هتلهای دریایی تایلند را زنده می کند. این هتل ۵ ستاره که در شمالغربی جزیره واقع شده است دارای ۱۰۰ سوئیت طبقاتی بر روی آب می باشد.

رستوران ساحلی ، کافی شاپ ، رستوران بزرگ خورشید با کف شیشه ای بر روی آب خلیج ، رستوران فرنگی برروی آب ، رستوران تاج ترنج با دید بسیار عالی از غروب و آبهای خلیج فارس ، سالن اسپا ، خانه بازی کودک ، مزون ، سالن ورزشی کف شیشه ای ، سالن بلیارد و … اشاره کرد.

هتل ترنج کیش


هتل شایان

یکی دیگر از قدیمی ترین هتلهای ۵ ستاره کیش هتل شایان می باشد . که حدود ۵۰ سال پیش و در چهار طبقه با امکانات کامل ساخته شده است . چشم انداز اتاقهای آن رو به دریا می باشد .

این هتل در یکی از بهترین مناطق کیش ساخته شده است و فاصله بسیار کمی با مراکز تجاری مهم کیش و جاذبه های گردشگری آن دارد . بزرگترین اسکله تفریحی جزیره نیز درست در روبروی هتل شایان قرار گرفته است . مسیر دوچه سواری جزیره نیز از این کنار هتل می گذرد.

استخر روباز ، سالن بلیلرد ، چایخانه سنتی ، اتاق مهمانی و جلسات کاری ، ترانسفر فرودگاهی ، اجاره اتومبیل و اقامت رایگان کودکان زیر ۵ سال از دیگر امکانات هتل شایان می باشد.

هتل شایان کیش


هتل سورینت مریم

یکی از هتلهای ۴ ستاره جزیره زیبای کیش می باشد که در میدان امیرکبیر واقع شده است .این هتل دارای ۵۵ اتاق می باشد که به تکنولوژی هوشمند BMS مجهز می باشد و به همین دلیل بسیاری از سیستمهای آن مانند سیستم تهویه ، چراغها و … به محض ورود مسافر به اتاق فعاال می شوند.

امکان دیگر این هتل شامل رستوران با ظرفیت ۷۰ نفر ، اینترنت ، بوفه صبحانه سرد و گرم ، صندوق امانات ، ترانسفر فرودگاهی ، خشکشویی ، ماساژ و دسترسی به مراکز خرید اصلی مانند مروارید و پردسی ۱ و ۲ و دسترسی به ساحل و اسکله کیش را می توان نام برد.

هتل سورینت مریم کیش


هتل هلیا کیش

هتل هلیای کیش یک هتل چهار ستاره است.که در بین میدان امیرکبیر و ساحل قرار گرفته است. فاصله آن از دریا بسیار کم است. این هتل در کنار پلاژ آقایان و بانوان، زمین بازی، پیست دوچرخه سواری و اسکله قرار گرفته. هتل هلیا یک مجموعه گردشگری ویژه دارد که برنامه‌های متنوع ، شاد و هیجان‌انگیزی را اجرا می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های این هتل، لابی آن با یک چیدمان فوق‌العاده است. علاوه براین، کافی شاپ این هتل در فضای سرسبز پیرامون هتل قرار گرفته که با صندلی‌های چوبی و آبنماهای رنگارنگ تزئین شده. غیر از این کافی شاپ یک رستوران با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و یک چایخانه سنتی هم در هتل وجود دارد. صبحانه بوفه نیز صبحها در هتل هلیا سرو می شود .

از دیگر امکانات این هتل اینترنت پرسرعت ، صندوق امانات ، خشکشویی ، آنتن مرکزی ، اجاره ماشین ، سرویس رایگان رفت به دریا و … را می توان نامبرد.

هتل هلیا کیش


هتل جام جم

هتل جام جم یکی از هتلهای ۳ ستاره کیش می باشد که در نزدیکی بازارهای مرجان ، ونوس و مروارید قرار گرفته و از اسکله تفریحی کیش نیز فاصله چندانی ندارد.در صورتیکه به دنبال یک اقامت کم هزینه در کیش باشید ، یکی از بهترین گزینه ها هتل جام جم می باشد .

هتل جام جم کیش


مراکز خرید کیش

۱.مرکز خرید دامون

مرکز خرید دامون دارای ۱۰۰ غرفه تجاری می باشد ، این مرکز در طبقه دوم یک پیست اسکی (آیس‌رینک) و یک شبیه‌ساز پرواز دارد که می‌تواند کودکان را سرگرم کند. همچنین این مرکز دارای یک فود کورت می باشد که اارزش ای مرکز خرید را به تنهایی بالا می برد . این مرکز در خیابان وصال قرار دارد.

۲. مرکز خرید سارینا ۱

مرکز خرید سارینا ۱ ترکیبی از واحدهای اداری و غرفه‌های فروشگاهی با تنوع زیاد است. این مرکز ساختمانی ۱۰ طبقه و معماری جالبی دارد. از البسه تا لوازم کامپیوتر و لوازم منزل در این مرکز خرید پیدا می‌شود. این مجتمع در خیابان خیام روبروی هتل ارم قرار دارد.

۳. مجتمع تجاری مرجان

بازار مرجان یکی از قدیمی ترین مراکز خرید کیش می باشد که در ساحل شرقی جزیره و روبروی بوستانی به همین نام است. مجتمع مرجان به شکل طولی بوده و دارای ۲۶۰ واحد است. در داخل و خارج بازار چندین کافی‌شاپ، رستوران و یک فودکورت وجود دارد. این بازار در میدان مرجان ، خیابان مرجان واقع شده است .

۴. بازار مروارید

بازار مروارید مجموعه‌ای بزرگ از مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ است. معماری این مرکز خرید از تخت جمشید الهام گرفته شده است و نام‌های هر بخش هم نام‌های باستانی مثل آپادانا، پرسپولیس، پاسارگاد، پارس و تیسفون است.

با توجه به بزرگ بودن این بازار اگر می‌خواهید به همه بخش‌ها سر بزنید حداقل ۳ ساعت زمان در نظر بگیرید. تعدادی رستوران و فست‌ فود هم داخل بازار است تا هر وقت خواستید میان‌وعده یا ناهار خود را نوش جان کنید.این بازار در میدان امیرکبیر واقع شده است .

۵. بازار مریم

اگر به دنبال خرید مقرون به صرفه در مراکز خرید کیش هستید بازار مریم یکی از بازارهای پیشنهادی ما می باشد . غرفه‌های بازار مریم بیشتر فروشگاه لباس، کیف و کفش و چمدان است. بازار مریم خیلی بزرگ نیست و با توجه به فضای باز بودن جلوی غرفه‌ها بهتر است در ساعات خنک‌تر روز به این بازار بروید. این بازار در میدان ساناز قرار دارد.

جاذبه های گردشگری کیش

کشتی یونانی

کشتی یونانی یکی از جذاب ترین نقاط دیدنی کیش می باشد ، البته به این نکته توجه داشته باشید که این کشتی اهمیت تاریخی خاصی ندارد و یک کشتی متعلق به کشور یونان می باشد که به صورت اتفاقی در اثر مه آلود بودن و کافی نبودن دید ناخدای کشتی به گل نشسته است .

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیر زمینی کاریز در عمق ۱۶ متری در دل زمین کنده شده است. همچنان که در دالان‌های این شهر زمینی پیش می‌روید، می‌توانید سنگواره‌هایی با عمر بین ۲۷۰تا۵۲۰ میلیون سال را در سقف و دیوارها ببینید.

این شهر زیر زمینی وجود خود را از قنات ۲۵۰۰ ساله‌ای وام گرفته که تا چندی پیش آب شیرین جزیره کیش را تامین می‌کرد. این شهر زیر زمینی در دل تنها جزیره مرجانی دنیا قرار دارد و همچنین تنها بنایی است که سقف آن پوشیده از صدف‌ها و مرجان‌ها طبیعی است و به همین دلیل است که نام این شهر زیر زمینی به لیست آثار جهانی یونسکو هم رسیده است.

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره در قسمت شمالی جزیره کیش قرار دارد و نام آن در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. تاریخچه این شهر باستانی به قرن ۵ تا ۱۰ هجری قمری بر می‌گردد و طیق نظر مورخان به مدت ۶ قرن یعنی از قرن چهارم تا دهم در اوج شکوفایی و رونق بوده است. کاوش‌های باستانی زیادی توسط باستان شناسان بر روی این شهر تاریخی انجام شده و در نتیجه آن می‌توان مجموعه ساحلی، خانه اعیانی، حمام، مسجد و قنات‌های قدیمی را دید.

درخت آرزوها

این درخت که با عمر ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله کهنسال‌ترین درخت جزیره است. در چند قدمی شهر باستانی حریره واقع شده است و شما می‌توانید در دنیای واقعی زیر چتری از ریشه‌های هوایی این درخت بروید و آرزوهایتان را بخواهید. بعضی‌ها برای برآورده شدن آرزوهایشان پارچه‌هایی را به شاخه‌ها درخت گره می‌زنند. درخت سبز که همان درخت لور یا انجیر معابد است در دوره‌ ایلخانیان وارد ایران شده است .

پارک ساحلی سیمرغ ، پارک ساحلی مرجان و پارک ساحلی مرد ماهیگیر نیز از دیگر مکانهای تفریحی جزیره کیش می باشد.

غواصی کیش

هیجان انگیزترین تفریحات آبی کیش

۱- اسکوتر زیردریایی

اسکوتر دریایی دستگاهی تقریبا شبیه اسکوترهای روی زمین است به اضافه‌ یک کپسول اکسیژن و تجهیزات غواصی لازم . این دستگاه با هدف تجربه‌ی غواصی برای همه‌ی افراد بالای ۱۲ سال ساخته شده است. برای اسکوتر سواری زیر آب لازم نیست حتما تجربه‌ی قبلی غواصی داشته باشید. استفاده‌ کنندگان از این دستگاه بدون نیاز به حمل وسایل غواصی یا گواهی‌نامه‌های مربوطه و حتی بدون آشنایی به شنا می‌توانند به راحتی از این دستگاه استفاده کنند.

۲- غواصی

غواصی در خلیج فارس و شناکردن با ماهی‌ها و جانوران دریایی کیش یکی از بهترین لحظات سفر به کیش است. خوشبختانه حتی اگر شنا هم بلد نباشید، مربی‌های سایت‌های مختلف شما را راهنمایی می‌کنند و همراه با مربی و تجهیزات لازم وارد آب می‌شوید. غواصی در کیش در همه‌ی فصل‌های سال امکان‌پذیر است و سایت‌های کم عمق کیش برای غواصی، حتی برای افرادی که تجربه‌‌ی قبلی ندارند مناسب است.

۳- اسکی روی آب

از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی کیش  اسکی روی آب است. اسکی روی آب یا کِیبل اسکی یکی از تفریحات پرطرفدار جزیره است. بزرگ‌ترین کیبل اسکی جهان و نخستین سایت اسکی روی آب خاورمیانه در جزیره‌ی کیش قرار دارد. در کیبل اسکی کیش با۸۶۰ متر طول و ۱۶۰ متر عرض و با سرعت ۲۸ تا ۶۲ کیلومتر در ساعت، ۱۲ نفر به‌طور هم‌زمان می‌توانند روی آب اسکی کنند.

این مجموعه رختکن و دوش، سکوی شروع، اتاق آموزش و فروشگاه لوازم و تجهیزات ورزشی مخصوص، رستوران و کافی‌شاپ نیز دارد. مربی‌ها قبل از شروع به تازه‌ کارها آموزش می‌دهند. این ورزش آسان، ایمن و لذت‌بخش، شرایط سنی خاصی ندارد و همه می‌توانند از ۳ سال تا ۹۳ سال از آن لذت ببرند.

۴- فلای بورد

فلای‌بورد (Flyboard) وسیله است که با اتصال به یک جت اسکی شخص را بر روی هوا معلق نگه می‌دارد و با پمپاژ و فشار آب به او اجازه‌ی مانور دادن و انجام حرکات نمایشی را می‌دهد. فلای بورد جدیدترین تفریح کیش است و تفریح گران‌قیمتی است.

۵- پاراسل

پاراسل یکی از لذت‌بخش‌ترین سرگرمی‌های ساحلی کیش است. شما سوار قایق می‌شوید، بعد از فاصله گرفتن از ساحل، لیدر شما را به یک چتر نجات وصل می‌کند و با حرکت کردن قایق بین ۱۵۰تا ۳۰۰ متر ارتفاع می‌گیرید. تماشای جزیره و مناظر از آن بالا غیر قابل توصیف است. می‌توانید دو یا سه نفری، همراه دوستان و خانواده‌ی خود سوار بر چتر پاراسل شوید.

۶- شاتل و بنانا

شاتل یک تیوب است که با بندهای مخصوص به قایق بسته می‌شود و یک یا چند نفر روی آن می‌نشینند و روی آب کشیده می‌شود. این یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات کیش است؛ چراکه به دلیل سرعت بالای قایق، شاتل روی آب تکان‌های زیادی می‌خورد. این تفریح هم به صورت تک‌نفره و هم گروهی انجام می‌شود و مدت زمان آن ۲۰ دقیقه است.

بنانا هم شبیه شاتل است. یعنی سوار شناور می‌شوید و قایق تندرو آن را می‌کشد. بالا و پایین رفتن روی دریا هیجان خاصی به این سواری می‌دهد. تنها تفاوت آن با شاتل این است که تیوپ آن شبیه موز است.

۷- قایق تندرو

وقتی قایق روی موج‌های دریا می‌افتد هیجان سواری دو برابر می‌شود. نمونه‌ی این گشت‌ها را در دریای خزر هم داریم. خوشبختانه این تفریح را می‌توانید دسته‌جمعی تحربه کنید و به همین خاطر نسبت به تفریحات دریایی دیگر هزینه‌ی آن کمتر می‌شود.

تفریحات آبی کیش


در پایان باید بدانید که یکی از بهترین مسیرهای گردشگری ایران ، جزیره کیش می باشد . کیش می تواند نیازهای هر سلیقه ای را برآورده سازد ، از خرید و مراکز تجاری گرفته تا مکانهای تفریحی و تاریخی ، حتی اگر فقط به دنبال مکانی خوش و آب و هوا برای استراحت می باشید پیشنهاد ویژه ما سفر به جزیره کیش می باشد.

برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما ، قطار و یا اتوبوس به جنوب کشور ما را در ۹۰تیکت دنبال کنید.