هواپیمایی پویا

تاریخچه

شرکت هواپیمایی پویا، که با عنوان تجاری پویا ایر شناخته می‌شود، یک شرکت هواپیمایی باری که دفتر مرکزی آن در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد واقع شده است؛ این هواپیمایی در سالهای اخیر در زمینه خطوط هواپیمایی مسافربری و جت تجاری نیز فعالیت خود را گسترش داده است .

این شرکت در سال ۲۰۰۰ شروع به فعالیت نمود و پس از چند سال نام آن به پارس ایر تغییر کرد و مجدداً در سال ۲۰۰۶ نام خود را به یاس ایر تغییر داد. اما این پایان کار نبود و این شرکت در سال ۲۰۱۲ نیز نام خود را به پویا ایر تغییر داد و در زمینه جابجایی مسافر با نام هواپیمایی پویا مشغول به فعالیت می باشد.

کارگو ( هواپیماهای باربری ) پویا، فعالیت خود را در تمام ۵ قاره گسترش داده و به اکثر مقصدها؛ پرواز می کند. و با این که این هواپیمایی به تازگی فعالیت های مسافربری خود را انجام می دهد اما توانسته رضایت مسافرین را در مسیرهای نه چندان زیاد خود در زمینه ی مسافربری در سطح قابل قبولی به دست بیاورد.

فعالیتهای دیگر

اگر بخواهیم فعالیت های این شرکت را در زمینه ی حوزه ی اصلی کاریش (حمل بار ) بررسی کنیم باید بگوییم که این کارگو یکی از حرفه ای ترین ایرلاین ها است که می تواند در مسیرهای بسیار طولانی، بارهای بسیار سنگین و یا حتی با شرایط خاص و ویژه را جا به جا نماید.

در این هواپیمایی امکان حمل حیوانات زنده با امکانات و شرایط ویژه وجود دارد . یکی از دیگر زمینه های فعالیت این شرکت، در زمینه ی ارائه ی جت تجاری است . با بیزینس جت (business jet) می توان افراد و یا گروهی متشکل از افراد به صورت ویژه جا به جا نمود .

یکی از جدیدترین خدماتی که این شرکت به نسبت دیگر خدماتش در سال ۱۳۹۶ به تازگی ارائه داده، به وجود آوردن خط ایرتاکسی است که بر اساس آن این شرکت با استفاده از هواپیماهایی با ظرفیت کم سرنشین و البته با دریافت هزینه ای کم، مسافران را جا به جا می نماید .

اولین مسیر این ایرلاین به مقصد هرمزگان بوده است. این هواپیما قابلیت حمل ۲ خدمه ی پرواز و ۱۷ مسافر را در خود دارد. ناوگان حمل و نقل این شرکت دارای ظرفیت ۱۰ تن بار را دارد .

پویا ایر

ناوگان هواپیمایی پویا

با توجه به فعالیت این هواپیمایی در حوزه های مختلف ای شرکت هواپیماهای مختلفی با کاربریهای گوناگون دارد. هواپیماهای پویا ایر به شرح زیر می باشد.

نام هواپیماتعدادکاربری
امبرائر ئی‌آرجی ۱۴۵ ۲ هواپیمای مسافربری
آنتونوف ای‌ان-۷۲ ۳ هواپیمای مسافربری
هاربین وای-۱۲ ۱ هواپیمای چندمنظوره
ایلیوشین ایل-۷۶ ۳ هواپیمای باری
بمباردیه چلنجر ۶۰۰ سریز ۱ جت تجاری

کلاسهای پروازی

هواپیمایی پویا ایر در سه کلاس پروازی اقتصادی یا اکونومی با قیمت ارزان ، و در هر دو زمینه حمل بار و جابجایی مسافر به فعالیت می پردازد .

کلاس دیگر این هواپیمایی کلاس تجاری یا بیزینس می باشد که دارای امکاناتی نظیر صندلیهای بزرگ و راحت تر، امکانات صوتی و تصویری ، کترینگ ، خدمات جابجایی ویژه و … می باشد . ظرفیت حمل مسافر در این کلاس حداکثر ۱۰ نفر می باشد.

در کلاس پروازی فرست کلاس ، هواپیمایی پویا خدماتی نظیر اتاقک اختصاصی ، اینترنت ، تلویزیون ، صندلی و مبل ، سرویس بهداشتی اختصاصی و کامپیوتر به مسافرین ویژه خود ارائه می دهد.

مسیرهای پروازی

هواپیمایی پویا از مرکز تهران به مقاصد مشهد ، یزد ، شیراز ، بندرعباس و گرگان پروازهای خود را به صورت منظم و به وقت انجام می دهد.

پویا ایر

جهت خرید ارزانترین بلیط هواپیمایی پویا می توانید ما را در وب سایت ۹۰ticket.ir دنبال نمایید