ویزای اسپانیا

ویزای اسپانیا

اسپانیا یک از زیباترین و جذاب ترین کشورهای غربی در اروپا می باشد که مسافران برای سفر به این کشور لازم است ویزای اسپانیا را تهیه نمایند تا به راحتی و در زمان مورد نظر سفرخود را به سوی این کشور داشته باشند.

آشنایی با ویزای اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از زیباترین و دیدنی ترین کشورهای شبه جزیره ایبری می باشد که با پرتغال، اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه و جبل الطارق هم مرز بوده و طولانی ترین مرز یکپارچه را با کشور پرتغال دارد که این مرز از طولانی ترین مرزهای یکپارچه قاره اروپا نیز به شمار می آید.

امروزه هزاران نفر از کشورمان به دنبال مهاجرت و یا بازدید ازاین کشور هستند. ماتادورها نیز زیرساخت های لازم را برای مهاجرت این مسافران تامین کرده است و مسافران می توانند با دریافت ویزای اسپانیا در کوتاهترین زمان ممکن، به اهداف خود برسند.

این کشور در حوزه کشورهای شینگن واقع شده و همین امر متقاضیان را بر آن وا داشته است که قبل از سفر خود بتوانند ویزای شینگن این کشور را تهیه کنند تا بتوانند سفری بسیار بی نظیری داشته باشند.

در ادامه در مورد انواع ویزای اسپانیا، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای اسپانیا، هزینه های صدور ویزا، سفارت اسپانیا و نکات مورد توجه در دریافت ویزای این کشور توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.

ویزای اسپانیا

انواع ویزای اسپانیا

ویزاهای کشور اسپانیا بستگی کاملی به هدف متقاضیان از سفر آنها دارد که از مهمترین انواع ویزاهای اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویزای گردشگری اسپانیا
  • ویزای تحصیلی اسپانیا
  • ویزای اشتغال اسپانیا
  • ویزای نمایشگاهی اسپانیا
  • ویزای دیدار بستگان اسپانیا
  • ویزای سرمایه گذاری اسپانیا

متقاضیان می توانند با توجه به نوع سفر خود یکی از این ویزاها را دریافت تا بتوانند اجازه ورود به خاک اسپانیا را داشته باشند و از تمام حق و حقوق شهروندی این کشور نیز برخوردار باشند.

ماموران کنسولگری اسپانیا در تمام کشورهای جهان حساسیت بسیار بالایی را برای صدور ویزای این کشور از خود نشان می دهند که به همین جهت توصیه می شود تمام دقت و توجه لازم را برای دریافت ویزای خود داشته باشید.

ویزای گردشگری اسپانیا

اسپانیا با داشتن مناطق و جاذبه های گردشگری و توریستی بسیار بی نظیر خود توجه بسیاری از گردشگران کشورهای مختلف را به سوی خود جلب کرده است ، تمام این مسافران و توریست ها بایستی برای سفر به سوی این کشور، ویزای توریستی اسپانیا را تهیه نمایند که در این صورت می توانند خداکثر به مدت ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته و از تمام جاذبه های دیدنی آن بازدید کنند.

ویزای اسپانیا
ویزای سرمایه گذاری

یکی دیگر از پرطرفدارترین ویزاهای اسپانیا می باشد که مناسب افرادی است که قصد کسب و کار و درآمدزایی در اسپانیا را داشته باشند.

افراد بسیاری برای سرمایه گذاری در این کشور به خصوص سرمایه گذاری در صنعت گردشگری، به دنبال دریافت ویزای سرمایه گذاری این کشور هستند تا از این طریق بتوانند اقامت موقتی را نیز در این خصوص به دست آورند که این امر برای مهاجران اهمیت بسیار زیادی دارد.

ویزای دیدار نزدیکان

در این سال افراد بسیاری به دنبال دریافت این نوع ویزا هستند تا بتوانند نزدیکان خود را دیده و مدت زمانی را در کنار آنها بگذرانند .

شما نیز می توانید با دریافت دعوتنامه از سوی نزدیکان خود اقدام به دریافت ویزای اسپانیا داشته و سفری به سوی این کشور داشته باشید و مدت زمانی را در این کشوراقامت کرده و لحظات فراموش نشدنی را در کنار آشنایان خود بگذرانید.

زمان صدور ویزای اسپانیا

مهمترین دغدغه افراد در مورد صدور ویزای اسپانیا، مناسب ترین زمان برای صدور آن می باشد که در این باره می توان گفت، مدت زمان لازم برای صدور ویزای اسپانیا در صورتیکه متقاضیان تمام مراحل را با دقت طی کنند حدود ۲ ماه می باشد و این امر سبب شده که افراد از چند ما قبل از سفر اقدام به دریافت و اخذ ویزای مورد نظر خود نمایند.

ویزای اسپانیا

مدارک لازم ویزای اسپانیا

از مهمترین و ضروری ترین اسناد برای دریافت ویزای اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصل پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار زمانی
  • مدارک شناسایی از جمله کارت ملی و شناسنامه
  • دعوتنامه
  • ارائه ویزاهای گذشته و سابق
  • ارائه بیمه پزشکی
  • ارائه صورت حساب بانکی
  • ارائه گواهی مبنی بر نداشتن هیچ گونه سوء پیشینه
  • رسید پرداخت هزینه های مربوط به صدور ویزا
  • بلیط پرواز

در آماده سازی مدارک باید نهایت دقت را داشته باشید تا مشکلی در صدور ویزای اسپانیا به وجود نیاید.

دعوتنامه

دعوتنامه به سندی گفته می شود که از سوی افراد یا سازمانی برای متقاضی ارسال می گردد و ماموران کنسولی اسپانیا با بررسی دعوتنامه ، فرایند صدور روادید افراد را تسریع می نمایند.

استفاده از دعوتنامه بیشتر در ویزاهای تحصیلی اسپانیا و دیدار بستگان مشاهده می شود ، البته وجود دعوتنامه به معنای صدور صد در صد ویزای اسپانیا نخواهد بود و متقاضیان باید تمام مراحل را با دقت گذرانده و صلاحیت لازم را برای دریافت ویزای این کشور داشته باشند در غیر این صورت حتی وجود دعوتنامه نیز نمی تواند برای متقاضیان مشکل گشا باشد.

ویزای اسپانیا

فرم اپلیکیشن

از مهمترین و اصلی ترین نوع مدارک مورد نیاز فرم اپلیکیشن می باشد که این فرم در چند برگه تنظیم شده و متقاضیان بایستی با دقت فراوان اطلاعات خواسته شده را در این فرم را وارد و از خط خوانا نیز استفاده نمایند.

تمام اطلاعات وارد شده در این فرم باید با اطلاعات موجود در اسناد ارائه شده کاملاً یکی باشد چرا که در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، ممکن است با درخواست صدور ویزای مخالفت شده و با مشکل ریجکت مواجه شوید.

هزینه ویزای اسپانیا

متقاضیان دریافت ویزا می توانند برای کسب آگاهی لازم در مورد هزینه های صدور ویزای اسپانیا پس از تماس با همکاران ما در معراج گشت ، اقدامات لازم در این رابطه را انجام دهند.

هزینه های مربوط به صدور ویزای اسپانیا به دو دسته تقسیم بندی می شود که عبارتند از:

  • هزینه های مستقیم: مربوط به هزینه های بررسی مدارک مورد نیاز و انگشت نگاری می باشد که متقاضیان بایستی آن را به حساب این سفارت پرداخت کرده و رسید آن را به ماموران حاضر در این سازمان تحویل دهند.
  • هزینه های غیر مستقیم: هزینه های غیر مستقیم شامل هزینه هایی مربوط به رفت و آمدها به کنسولگری و جمع آوری مدارک و اسناد و کارمزد آژانس مورد نیاز می باشد.

برگشتی ویزای اسپانیا

تمام درخواست های ویزای ثبت شده برای دریافت و صدور ویزای اسپانیا با موفقیت روبرو نمی شوند و در برخی از مواقع می توان شاهد ریجکت شدن این درخواست ها باشیم. به همین دلیل متقاضیان نهایت دقت و توجه خود را برای گذراندن مراحل صدور ویزا داشته باشند.

مهمترین عواملی که باعث شده تا برخی از درخواست ها با ریجکت روبرو شوند موارد زیر می باشند :

  • فرم اپلیکیشن را به درستی تکمیل نکرده باشید.
  • هزینه های مربوط به صدور ویزای اسپانیا پرداخت نشده باشد .
  • حق خروج از کشور را نداشته باشید.
  • در میان اسناد و مدارک ارائه شده شاهد سند جعل شده ای باشند.
  • از لحاظ سلامت جسمی و روحی شرایط لازم برای خروج از کشور را نداشته باشید.

حتما باید مدارک معتبر و اصل را به کارگزاری سفارت ارائه نمایید تا با مشکل ریجکت ویزای اسپانیا مواجه نشوید.

ویزای اسپانیا

مراحل صدور ویزای اسپانیا

دریافت ویزای اسپانیا نیازمند طی مراحل مختلف می باشد تا متقاضیان بتوانند در کوتاهترین زمان اقدام به دریافت آن نمایند.

هر یک از مراحل صدور ویزای اسپانیا نیاز به توجه و حساسیت بیشتری دارند تا اینکه بتوانید بدون بروز مشکل و صرف هزینه های زیاد، موفق به دریافت و اخذ ویزای مد نظر خود شوید. از ضروری ترین مراحل صدور ویزای اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تهیه و آماده کردن مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای اسپانیا
  • ارائه تمام مدارک مورد نیاز به همراه فرم اپلیکیشن به ماموران کنسولی سفارت
  • منتظر ماندن برای دریافت پاسخ از سوی ماموران این سفارت
  • شرکت در روز مصاحبه
  • صدور ویزای اسپانیا

متقاضیان باید هر یک از این مراحل را با نهایت دقت و توجه طی نمایند تا از این طریق در زمان مناسبی اقدام به دریافت یکی از ویزاهای اسپانیا نمایند. تمام این ویزاها از نوع شینگن است و متقاضیان می توانند به راحتی در حوزه کشورهای شینگن به رفت و آمد بپردازند.

وقت سفارت

مهمترین و حساس ترین مرحله صدور ویزای اسپانیا، دریافت وقت سفارت اسپانیا می باشد که در این مرحله از صدور ویزا، متقاضیان می توانند تمام مدارک و اسناد مورد نیاز را به کارگزاری این کشور تحویل داده و منتظر دریافت پاسخ از سوی سفارت اسپانیا شوند تا مراحل بعد را برای صدور ویزای مورد نظر خود طی کنند.

برای دریافت وقت سفارت اسپانیا می توانید به دو روش زیر اقدام لازم را انجام داد:

  • اخذ وقت سفارت اسپانیا به شکل آنلاین: این روش برای افرادی که در شهرستان های کشور زندگی می کنند و دسترسی به سفارتخانه برای آنها نیاز به زمان و هزینه های زیادی است، مناسب می باشد، می توانند با ورود به وب سایت خدمات ویزا و ایجاد حساب کاربری برای خود، مدارک لازم را بارگذاری نموده و درخواست اخذ سفارت اسپانیا را داشته باشند.
  • اخذ وقت سفارت اسپانیا به شکل حضوری: در این روش متقاضیان می توانند با مراجعه حضوری خود به کارگزاریها ، مدارک مورد نیاز را ارائه داده و منتظر دریافت پاسخ از سوی ماموران این سفارت باشند. این روش برای افرادی که به راحتی می توانند به کنسولگری دسترسی داشته باشند، بسیار مناسب می باشد.

ویزای اسپانیا
سفارت اسپانیا

متقاضیان باید برای طی کردن مراحل لازم برای صدور و دریافت ویزای اسپانیا به کارگزاری مربوط مراجعه نمایند تا از این طریق بتوانند خدمات لازم را به دست آورند.

لازم به ذکر خواهد بود که سفارت اسپانیا در کشور ما وجود دارد و مسافران می توانند به راحتی با مراجعه به این سازمان و با صرف هزینه های بسیار کمتری در رفت و آمدها، موفق به کسب و اخذ ویزای اسپانیا شوند.

مسافران عازم این کشور نیز می توانند با در دست داشتن آدرس کنسولگری این کشور به راحتی خود را به این سفارت برسانند.

  • آدرس سفارت اسپانیا: تهران – دروس – بلوار شهرزاد – خیابان کماسایی – کوچه اول شرقی – پلاک ۱۰
  • ساعت بازدید و مراجعه به سفارتخانه: روز یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر

اعتبار ویزاهای اسپانیا

اعتبار ویزاهای کشور اسپانیا با یکدیگر متفاوت می باشد به طوری که کمترین مدت اعتبار مربوط به روادید نمایشگاهی و توریستی این کشور می باشد و معمولا بین چند روز تا چند هفته بوده و متقاضیان این ویزاها می توانند در این مدت در این کشور حضور داشته باشند. 

طولانی ترین مدت اعتبار ویزای اسپانیا نیز مربوط به روادید سرمایه گذاری و تحصیل این کشور می باشد که متقاضیان آن از چند ماه تا چند سال می توانند در این کشور اقامت داشته و به دنبال اهداف خود باشند.

تمام مسافران باید به مدت اعتبار ویزای اسپانیا توجه داشته باشند تا به محض به اتمام رسیدن اعتبار ، این کشور را ترک کنند چرا که در صورت عدم توجه به این امر ممکن است مشکلات بسیار زیادی را در این کشور تجربه کنند.

بایدها و نبایدهای مصاحبه

از اصلی ترین مراحل صدور ویزای اسپانیا مصاحبه سفارت می باشد که افراد بعد از دریافت پاسخ مثبت از سوی ماموران کنسولی این کشور ، می توانند خود را برای روز مصاحبه آماده کنند.

از مهمترین بایدها و نبایدهایی که بایستی در روز مصاحبه به آن توجه داشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • حتما شیک ترین و رسمی ترین لباس خود را برای شرکت در این روز به تن داشته باشید.
  • در پاسخ به سوالات ارائه شده از سوی مامور مصاحبه کننده پاسخ های بسیار مناسب و معقول را ارائه دهید.
  • سعی کنید توجه مامور را به سوی خود و هدف سفر جلب کنید تا از این طریق موافقت او را برای صدور روادید کشور اسپانیا به دست آورید.
  • حتما پاسخ های ارائه شده با تمام اطلاعات موجود در اسناد شما مطابقت داشته باشد تا هیچ گونه نقضی بوجود نیاید.
ویزای اسپانیا
مطالب مرتبط

مهمترین و ضروری ترین این نکات می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

  • قبل از صدور و دریافت رواید خود می توانید درباره بهترین زمان اعلام درخواست ویزای اسپانیا اطلاعات لازم را به دست آورید.
  • لازم به ذکر است که به تاریخ و اعتبار ویزای کشور اسپانیا توجه لازم را داشته باشید تا قبل از به اتمام رسیدن اعتبار آن کشور اسپانیا را ترک کنید.
  • حتما تا زمان پرواز سعی داشته باشید تا ویزای مد نظر را تهیه و در دست داشته باشید و به راحتی سفر خود را آغاز نمایید.
  • توصیه می شود که حتما قبل از سفر در مورد فرهنگ مردم این کشور اطلاعاتی را به دست آورید تا به راحتی با این فرهنگ جدید کنار بیایید.

جهت دریافت وقت سفارت ، ویزا و تهیه بلیط کشوراسپانیا با همکاران ما در شرکت معراج گشت در تماس باشید.

ویزای اسپانیا