دبی – شهر آسمانخراش ها

تاریخچه

دبی بزرگ‌ ترین شهر کشور امارات متحده عربی است. این شهر در جنوب کشور ایران و در حاشیه خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار دارد.

تاریخچه شهر دبی به سال ۱۰۹۵ میلادی می رسد و نخستین نشانه‌های شهرسازی در دبی به سال ۱۷۹۹ برمی‌گردد. این شهر در سال ۱۸۳۳ توسط فردی به نام شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم به‌ طور رسمی به عنوان یک شهر تاسیس شد. جایگاه جغرافیایی مهم این شهر، باعث شد تا در هزاره بیستم به یک بندر مهم در منطقه تبدیل شود.

با ما همراه باشید تا در این نوشته توضیحات گویایی از دبی ، مراکز گردشگردی و تفریحی آن را به شما معرفی کنیم تا با آمادگی بهتری به این شهر مدرن سفر کنید . در صورتیکه نیاز به توضیح درباره مطلبی دارید و یا قصد سفر به دبی را دارید ، با کارشناسان فروش تور خارجی شرکت در تماس باشید . و جهت تهیه بلیط با بهترین قیمت در سراسر ایران به وب سایت ۹۰ticket.ir مراجعه نمایید.

در سال ۱۹۶۶ و با کشف نفت در این کشور ، دبی و کشور قطر تصمیم به راه‌اندازی یک واحد پولی جدید گرفتند. کشف نفت منجر شد تا کارگران خارجی برای کار در این شهر به سرعت به آن نقل مکان کنند به‌طوری‌که در مدت بسیار کوتاهی ۳۰۰ درصد به جمعیت آن افزوده شد و آن را به یکی از منابع مهم جهانی نفت تبدیل کرد.

دبی جدید از زمانی که بریتانیا این کشور را ترک کرد شروع به شکل گیری نمود. در این مقطع زمانی ، دبی به همراه ابوظبی و ۴ شیخ‌نشین دیگر کشور امارات متحده عربی را پایه‌گذاری کردند.

یک سال بعد شیخ‌نشین  رأس‌الخیمه نیز به  به کشور امارات پیوست اما قطر و بحرین تصمیم گرفتند که هرکدام یک کشور خودکفا باشند. در سال ۱۹۷۳ درهم امارات به عنوان واحد پولی رسمی امارات معرفی شد و به این ترتیب دبی و قطر اتحادیهٔ پولی بین خود را منحل کردند.

تجارت در دبی

درهمین سال در یکی از محله‌های دبی با نام جبل علی یک منطقهٔ آزاد تجاری ساخته شد که به شرکت‌های خارجی اجازه واردات و صادرات بدون محدودیت را می‌داد. با شروع جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۰ سرمایه‌داران و تاجران پول‌ها و دارایی‌های خود را از این شهر خارج کردند که باعث شد اوضاع اقتصادی این شهر برای مدتی بحرانی بشود اما با دگرگونی فضای سیاسی، دوباره رونق خود را به دست آورد.

در حال حاضر دبی به عنوان یک شهر بین المللی و اقتصادی موفق و مهم در منطقه خاومیانه و جهان جای خود را پیدا کرده‌است. درست است که دبی با صنعت نفت رشد کرد اما بیشتر درآمد این شهراز منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به شهروندان خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و بازرگانی تأمین می‌شود.

دبی به تازگی توجه جهانیان را از راه ساخت و سازهای بزرگ و همین‌طور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان‌انگیز به خود جلب کرده‌است.

در سال‌های پایانی دههٔ ۲۰۰۰ میلادی به خاطر بحران‌های مالی گسترده در جهان، ساخت و ساز املاک در دبی برای مدت ۳ سال با دشواری جدی روبه‌رو شد. هر چند دبی توانست بنا بر یک برنامه تدریجی و مداوم خود را بهبود بخشد. در سال ۲۰۱۲ دبی ۲۲مین شهر گران‌قیمت جهان و گران‌قیمت‌ترین شهر خاورمیانه معرفی شد.

در سال ۲۰۱۳ دبی برگزاریِ اِکسپو ۲۰۲۰ را به دست آورد. اِکسپو سومین رویداد مهم دنیا پس جام جهانی فوتبال و المپیک است و به «المپیک کشورها» مشهور است. برای نخستین بار یک شهر از خاورمیانه توانست میزبانی مهم‌ترین نمایشگاه جهان را به‌دست‌آورد.

دبی

دبی بندری گردشی با جاذبه‌های مدرن و بعضی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است. حاکم این امارت، شیخ محمد بن راشد است و نایب حاکم شیخ حمدان بن راشد است. شهر دبی مهم‌ترین شهر امارات بعد از ابوظبی، پایتخت سیاسی کشور امارات متحده عربی می باشد، دبی پایتخت تجارتی امارات به‌شمار می‌آید. از جاذبه‌های این شهر: بازار طلا، جزایر مصنوعی و اماکن تاریخی است.

بیشتر پایتخت‌ها و شهرهای مهم دارای پرواز مستقیم به دبی هستند. بیش از ۸۰ خط هوایی به فرودگاه بین‌المللی دبی می‌رود و از آنجا برمی‌گردد که موجب شده یکی از پرترددترین فرودگاه‌های دنیا شود.

آب‌وهوا

دبی دارای آب و هوا بسیار گرم و مرطوب است. دبی در فصل تابستان بسیار گرم، پر باد و مرطوب است و به‌طور میانگین دارای دمایی در حدود ۴۰ درجهٔ سانتی‌گراد در روز و ۳۰ درجهٔ سانتی‌گراد در شب است. همچنین در اغلب روزهای سال آسمانی آفتابی مشاهده می‌شود.

دبی در فصل زمستان نیز گرم است و به‌طور میانگین دارای دمای ۲۳ درجهٔ سانتی‌گراد در روز و ۱۴ درجهٔ سانتی‌گراد در شب است.

حکومت و سیاست دبی

از سال ۲۰۱۴ پلیس دبی از خودروهای لوکس و پرسرعتی همچون بوگاتی ویرون، بنتلی کانتیننتال، لامبورگینی اونتادور و… استفاده کرد.

دولت دبی در چهارچوب سلطنت مشروطه عمل می‌کند و از سال ۱۸۳۳ میلادی (۱۲۱۲ هجری شمسی) توسط خاندان آل مکتوم اداره می‌شود. شیخ محمد آل مکتوم حاکم فعلی شیخ‌نشین دبی است. او نایب رئیس پادشاه امارات متحده عربی، نخست‌وزیر و رئیس مجلس وزیران امارات متحده عربی نیز است.

شهرداری دبی در سال ۱۹۵۴ میلادی و توسط حاکم وقت آن زمان، راشد بن سعید آل مکتوم برای برنامه‌ریزی، خدمات شهری و نگه‌داری از امکانات محلی تأسیس شد.

ریاست شهرداری دبی در حال حاضر در دست حمدان بن راشد آل مکتوم، نایب رئیس دبی است که بر کار سازمان‌هایی از قبیل وزارت راه، برنامه‌ریزی و بررسی و محیط زیست و وزارت بهداشت و دارایی نظارت دارد. همچنین شهرداری دبی مسئول بهداشت شهر و زیرساخت‌های فاضلاب نیز است.

نیروی پلیس دبی در سال ۱۹۵۶ و در نایف تأسیس شد تا به اجرای قانون بپردازد. این نیرو تحت فرمان مستقیم شیخ محمد آل مکتوم، حاکم فعلی شیخ‌نشین دبی است.

شیخ‌نشین‌های دبی و راس الخیمه تنها شهرهایی در کشور امارات هستند که دستگاه قضایی آن‌ها با دستگاه قضایی فدرال کشور امارات مطابقت ندارد.

دبی

زبان و مذهب

کارگران ساختمانی و عمدهٔ شهر هندی هستند و بعد از آن‌ها پاکستان که کمی بیشتر از هندی‌ها کار شخصی هم دارند و فیلیپینی‌ها و بعد بلوچ‌ها هستند. بازار سنتی و کوچک دبی مثل موبایل فروشها، بقالی‌ها و لوازم یدکی خودروفروشی‌ها و بقیهٔ کارها با سرمایهٔ کوچک بیشتر به دست ایرانی‌های قدیمی ساکن دبی می‌گردد.

پس از ایرانیها، عرب‌های سوری و بلوچها بازار سرمایه را در دست دارند. ایرانی‌های زیادی هم برای سرمایه‌گذاری در بازار کلان به جز املاک به دبی آمده‌اند که البته مشخصا تعدادشان از کسانی که در املاک سرمایه‌گذاری کرده‌اند بیشتر نیست.

زبان رسمی دبی، عربی است اما زبان انگلیسی به صورت گسترده‌ای توسط ساکنان این شهر استفاده می‌شود به‌طوری‌که به زبان اولیهٔ این شهر تبدیل شده‌است. دیگر زبان‌هایی که توسط که توسط ساکنان این شیخ‌نشین به‌طور گسترده استفاده می‌شود شامل هندی، بلوچی. زبان است . دین اسلام دین رسمی این کشور می باشد ، علاوه بر اسلام، تعداد قابل توجهی از ساکنان دبی، مسیحی، هندو، بودایی، سیک و بهائی هستند.

اتباع اسرائیلی حق ورود به دبی را دارد.

اقتصاد

دبی و دیره، بنادر مهمی برای تولیدکنندگان غربی است. بیشتر مراکز مالی و بانک‌ها در منطقه بندری است. دبی اهمیتش را به عنوان یک مسیر تجاری در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ به دست آورد. شهر دبی تجارت آزاد طلا دارد. بندر جبل علی در دهه ۱۹۷۰ ساخته شده و بزرگ‌ترین بندر دست‌ساز بشر در جهان است.

صورت فزاینده‌ای در حال پیشرفت به عنوان مرکزی برای صنایع خدماتی از قبیل فناوری اطلاعات و سرمایه‌گذاری است. خطوط حمل و نقل توسط هواپیمایی امارات تقویت شده و در سال ۲۰۰۶ حدود ۲۸ میلیون مسافر را جابه‌جا کرده‌است. همچنین در دبی مناطق آزاد برای صنایع بخصوص وجود دارد از قبیل شهر اینترنتی دبی و شهر رسانهٔ دبی، که با یک فیلتر محدود شده و برخی سایتها و سایتهای اسراییلی بسته‌است و فرستادن صدا در اینترنت غیرقانونی است.

دبی

حمل و نقل دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی

فرودگاه بین‌المللی دبی با کد یاتا: DXB و کد ایکائو: OMDB مرکز اصلی هواپیمایی امارات Fly Emirates است. هواپیمایی امارات نام خطوط هوایی رسمی دولت دبی است که در حال حاضر به ۱۱۱ شهر در ۶۲ کشور از ۶ قاره جهان به‌طور مستقیم پرواز دارد. پرواز امارات از سمت سازمان بین‌المللی حمل و نقل هوایی به عنوان «برترین شرکت هواپیمایی سال ۲۰۱۱» انتخاب شده‌است. این فرودگاه ۱۲اُمین فرودگاه شلوغ جهان از لحاظ تعداد مسافران است. همچنین ۵اُمین فرودگاه شلوغ جهان از لحاظ تعداد مسافران بین‌المللی است.

فرودگاه دارای ۳ ترمینال لوکس است که پروازهای شرکت‌های خارجی از ترمینال ۱ و ۲ و پروازهای هواپیمایی امارات از ترمینال ۳ صورت می‌پذیرد. ترمینال ۳ فرودگاه دبی بزرگ‌ترین ساختمان جهان از نظر مساحت است. مساحت این ترمینال ۱٬۵۰۰٬۰۰۰ مترمربع است. فرودگاه بین‌المللی دبی دارای یک مرکز خرید به نام «دوتی فیری» به معنی معاف از گمرک نیز است. این فرودگاه جوایز بسیاری به خاطر طراحی و سرویس عالی‌اش برده‌است.

فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم

به جزء فرودگاه بین‌المللی دبی، یک فرودگاه دیگر با نام فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم با کد یاتا: DWC و کد ایکائو: OMDW در منطقهٔ جبل علی دبی ساخته شده‌است، که ساخت آن از سال ۲۰۰۴ آغاز شد و در سال ۲۰۱۰ اولین فاز آن افتتاح شد. فاز اول این فرودگاه جدید، ظرفیت حمل بیش از ۲۵۰٬۰۰۰ تن بار و جابجایی ۵ میلیون مسافر در سال را دارد. علاوه‌ بر آن یک باند مخصوص برای هواپیمایی ایرباس آ-۳۸۰ (Airbus A380) را دارد.

در حالت ظرفیت کامل این فرودگاه با ۵ باند فرود و ۴ ترمینال، بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود که خواهد توانست بیش از ۱۶۰ میلیون مسافر و ۱۲ میلیون تن محموله را در سال جابه‌جا کند.

دبی

زمینی

پنج راه اصلی ، دبی را به شهرهای دیگر کشور امارات متصل می‌کند: آزادراه شیخ زاید، آزادراه امارات، بزرگ‌راه دبی-حتا، آزادراه دبی-الهباب، آزادراه عود میثا. علاوه‌ بر این ۵ بزرگراه اصلی، چند بزرگراه دیگر نیز مناطق مختلف دبی را به هم متصل می‌کند. بخش غربی و شرقی دبی نیز توسط ۴ پل با نام‌های ال مکتوم، قرهود، بیزنس بی و پل شناور و ۱ تونل با نام شندغه وصل می‌شود.

ایستگاه‌های اتوبوس در دبی دارای تهویهٔ مطبوع و کولر گازی هستند و همین امر باعث تشویق ساکنان به استفاده از اتوبوس شهری به جای خودروی شخصی شده‌است.

دبی دارای یک خطوط تاکسی‌رانی بسیار گسترده نیز است که بیشتر حمل و نقل این شهر توسط آن انجام می‌شود. این تاکسی‌ها به رنگ کِرِم هستند. بیش از ۳ هزار تاکسی در شیخ‌نشین دبی وجود دارد که هر روز به‌طور متوسط ۱۹۲٬۰۰۰ سفر انجام می‌دهند و ۳۸۵٬۰۰۰ مسافر را جابه‌جا می‌کنند. در سال ۲۰۰۹ میلادی، تاکسی دبی بیش از ۷۰ میلیون سفر انجام داد و به حدود ۱۴۰ میلیون مسافر خدمات‌رسانی کرد.

دبی

خطوط مترو

افتتاح کامل خط قرمز و خط سبز این مترو در سال ۲۰۱۰ بود. مترو دبی ارزان‌ترین شبکهٔ مترو جهان، بعد از متروی تهران در ایران است. خط سبز این مترو، منطقهٔ الراشدیه را به مرکز شهر و خط قرمز آن، فرودگاه بین‌المللی دبی را به جبل علی متصل می‌کند. راه‌اندازی خط آبی (۲۰۱۱) و خط بنفش (۲۰۱۲) نیز ساخته شده است. مترو دبی دارای ۴۷ ایستگاه است که ۳۷ ایستگاه آن روی زمین و ۱۰ ایستگاه آن در زیر زمین است.

مترو دبی اولین شبکهٔ خطوط مترو شهری است که در شبه جزیره عربستان ساخته شده‌است.

مونوریل پالم جمیرا یک خطوط مونوریل است که در جزیرهٔ مصنوعی پالم جمیرا قرار دارد. این مونوریل، جزیرهٔ پالم جمیرا را به سرزمین اصلی دبی متصل می‌کند و به خط قرمز مترو دبی ختم می‌شود. این مونوریل در ۳۰ آوریل ۲۰۰۹ افتتاح شد.

مترو دبی

دریایی

دبی دارای دو بندر اصلی است: بندر راشد و بندر جبل علی. بندر جبل علی بزرگ‌ترین بندرگاه ساخته شده به دست انسان، بزرگ‌ترین بندر خاورمیانه و ۷اُمین بندر شلوغ جهان است.

یکی از روش‌های سنتی که می‌توان از بر دبی به دیره رفت، استفاده از قایق‌هایی مرسوم به عَبرَه است که در رودخانهٔ دبی با نام «خور» موجود است. همچنین اتوبوس‌های دریایی نیز در این رودخانه فعالیت می‌کند.

دبی

 بهترین زمان سفر به دبی

در ماه های دسامبر تا مارس که همزمان با ماههای آذر تا اسفند ماه می باشد بهترین شرایط آب و هوایی برای سفر فراهم است. در دبی باید همیشه انتظار آب و هوای گرم را داشت اما پاییز و زمستان هوا ملایم می شود و خیلی از گردشگران هم در این دو فصل به دبی سفر می کنند.

در صورتی که در تابستان به دبی سفر کنید باید به شدت مراقب سلامتی خود باشید. بالا رفتن دما تا نزدیک ۶۰ درجه سانتی‌گراد، تابش شدید آفتاب و توفان‌ شن از مواردی هستند که ممکن است برای شما ایجاد دردسر کنند.

هزینه اقامت در شهر دبی

برای اقامت در شهر دبی تا دلتان بخواهد هتل در این شهر وجود دارد از بلندترین و مجلل ترین هتل ها گرفته تا هتل هایی که از لحاظ هزینه مقرون به صرفه بوده و دارای امکانات مناسبی هم هستند. بنابراین نیازی به نگرانی بابت اقامت در هتل های این شهر نیست.

دبی

تغذیه در شهر دبی

فرهنگ غذایی در کشور امارات ترکیبی از شیوه غذاهای آسیایی و خاورمیانه است. البته در این کشور می توانید انواع غذاهای بین المللی و فست فودی را هم پیدا کنید. به دلیل شرایط نامساعد زندگی در نواحی بیابانی رژیم غذایی سنتی این کشور بیشتر بر اساس گوشت، غلات و لبنیات فراوان شکل گرفته است. در برخی از نواحی، سبزیجات هم به راحتی رشد می‌کنند و در رژیم غذایی استفاده می‌شوند. گوشت مورد استفاده بیشتر از مرغ و ماکیان و بز تهیه می‌شده است.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۳۰ درهم را بپردازید.برای صرف یک وعده غذای در یک رستوان متوسط باید ۱۰۰ درهم پرداخت کنید.قیمت مک دونالد در شهر دبی تقریبا ارزان تر است و چیزی در حدود ۲۵ درهم می باشد.

برای صرفه جویی در هزینه های مربوط به غذا سعی کنید در از غذافروشی هایی که در خیابان هستند غذا بخرید. همچنین ارزان ترین غذایی که در شهر دبی می توانید میل کنید حمص است.

غذاهای شهر دبی

هریس: این غذا همان حلیم خودمان است و برای پختش از گندم و گوشت استفاده می شود.

حمص: این پیش غذا در بین اهالی خاورمیانه بسیار پرطرفدار است و معمولا آن را با نخود، ارده، آبلیمو، روغن زیتون، سیر و نمک درست می کنند. در کشورهای دیگر برای تهیه آن از موادی مثل ماست، زیره و نعناع هم استفاده می شود.

شاورما: این غذا همان کباب ترکی ما ایرانی هاست و برای تهیه آن از گوشت مرغ و بره استفاده و همراه غذا اهم سبزیجات، ترشی و سس مخصوص سرو می شود.
شتر شکم پر: این غذا آنقدر وعده غذایی بزرگی است که همین ویژگی باعث شده در کتاب گینس ثبت شود! برای تهیه شتر شکم پر داخل شکم یک شتر بزرگ را با گوسفند پر می کنند و داخل شکم گوسفندها را هم با مرغ پر می کنند. این غذا می تواند حدود ۸۰۰ نفر را سیر کند.

مجبوس: برای تهیه این غذا از گوشت بره، برنج و گوجه استفاده می شود. طعم دهنده لومی این غذا را چنان خوشمزه می کند که در برابر بشقاب دوم از ان نمی توانید مقاومت کنید.

دبی

رستوران های پیشنهادی

  • رستوران ایرانی | Special Ostadi

همانطور که از اسم این رستوران پیداست می توانید انواع کباب های خوشمزه ایرانی را در این شهر عربی میل کنید.

آدرس:  Al Mankhool Road، Near Al Fahidi Metro Station, Bur Dubai – Dubai – United Arab Emirates

دبی

  • رستوران ایرانی شبستان | Shabestan

رستوران سنتی شبستان در شهر دبی آماده ارائه غذاهای ایرانی با بهترین طعم ممکن است. همچنین همزمان با میل کردن غذا می توانید به موزیک ایرانی هم گوش کنید.

آدرس: Radisson Blu Hotel, Dubai Deira Creek, Baniyas Rd – Dubai – United Arab Emirates

دبی

  •  رستوران اسکاتز امریکن گریل | Scots American Grill Restaurant

در رستوران اسکاتز امریکن می توانید خوشمزه ترین استیک های شهر دبی را میل کنید.البته به غیر از استیک می توانید غذاهای خوشمزه ی دیگری نظیر غذاهای آمریکایی و انگلیسی هم میل کنید.

آدرس: امارات متحده عربی – دبی Oud Metha Rd – Dubai – United Arab Emirates

دبی

هزینه حمل و نقل در شهر دبی

سیستم حمل و نقل در شهر دبی شامل اتوبوس، اتوبوس آبی، تاکسی، مترو و منوریل می شود. مونوریل های بدون راننده جزیره نخل جمیرا را به دبی مارینا متصل می کنند. این مونوریل ها تنها دو ایستگاه دارند و کل مسیر را در طی ۵ دقیقه طی می کنند. حتما قبل از اینکه بخواهید از وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر استفاده کنید، بلیط الکترونیکی Nol Card را از مراکز فروش بلیط مترو تهیه کنید.
به طور کلی ۴ نوع نول کارت وجود دارد که عبارت اند از : نول کارت قرمز، نول کارت طلایی، نول کارت نقره ای و نول کارت آبی که هر کدام بنابر امکاناتی که ارائه می دهند، هزینه های متفاوتی نیز دارند.

برای گرفتن تاکسی در شهر دبی هم می توانید از سایت www.dubaitaxi.ae استفاده کنید و هم با شماره ۲۰۸۰۸۰۸ تماس حاصل فرمایید و تاکسی بگیرید.

هزینه بلیط تک سفره ۵ درهم
هزینه بلیط ماهانه ۲۵۰ درهم
هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۱۲ درهم و به ازای هر یک کیلومتر ۲ درهم به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳۰ درهم باید پرداخت نمایید.
هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۲ درهم

دبی

جاذبه های گردشگری دبی

  • برج خلیفه | Burj Khalifa

یکی از جاذبه های اصلی شهر دبی ارتفاع ۸۲۸ مترو بلندترین ساختمان دنیا به حساب می آید. این برج که در سال ۲۰۱۰ ساخته شده در طبقه ۱۲۴ خود سکویی دارد که بر روی آن چشم اندازی رویایی از این شهر را می بینید.

آدرس: ۱ Sheikh Mohammed bin Rashid Blvd – Dubai – United Arab Emirates

دبی

  • آکواریوم دبی | dubai Aquarium

این آکواریوم در طبقه همکف دبی مال قرار دارد و در آن وارد تونلی بزگ می شوید و جانوران رنگارنگ دریایی را تماشا می کنید. در این آکواریوم زیبا حدود ۳۳ هزار ماهی و موجودات دیگر زندگی می کنند؛ از داخل دبی مال می توانید نمای کلی این آکواریوم را بدون پرداخت هیچ هزینه ای ببینید هر چند که برای رفتن به تونل باید با پرداخت هزینه بلیط تهیه کنید.

آدرس:  Ground & Level 2, The Dubai Mall – Dubai – United Arab Emirates

دبی

پیست اسکی دبی | Ski Dubai

این پیست اسکی سرپوشیده در مرکز خرید مال امارات قرار دارد. در این پیست هوای سرد و یخبندان را در دبی تجربه می کنید و حتی پنگوئن های زیبا و دوست داشتنی را هم از نزدیک می بینید.

آدرس: Sheikh Zayed Rd – Dubai – United Arab Emirates

دبی

  • فواره دبی

فواره ای در این شهر وجود دارد که از بزرگترین فواره های موزیکال جهان بوده و جز جاذبه های توریستی رایگان این شهر هم به شمار می رود. نمایش رقص آب این فواره از ساعت ۶ بعد از ظهر آغاز می شود و تا ساعت ۱۱ شب نیز ادامه دارد. دو نمایش دیگر نیز در طول روز اجرا می شوند؛ ۱ بعدازظهر و ۱ و نیم بعدازظهر (۱ و نیم بعدازظهر و ۲ بعدازظهر در جمعه ها).آهنگ ها و موزیک های همراه نمایش، از پاپ تا کلاسیک، متفاوت است.

دبی
  • مسجد جمیرا | Jumeirah Mosque

در طراحی این مسجدکه نمونه ای از مسجد الازهر قاهره می باشد ، معماری زیبای اسلامی به شیوه ای استادانه استفاده شده به طوری که خیلی ها به آن لقب زیباترین مسجد دبی را داده اند. هر روز هفته به استثنای جمعه ها می توانید از این مسجد زیبا دیدن کنید.

آدرس: Jumeirah Beach Road,Jumeria 1 – Dubai – United Arab Emirates

دبی

  • پارک آبی وایلد وادی | Wild Wadi Water Park

با توجه به گرمای همیشگی دبی پارک های آبی از پرطرفدارترین جاذبه های دبی هستند. بودن این پارک در ساحل جمیرا و در کنار برج العرب باعث شده که نسبت به پارک های آبی دیگر افراد بیشتری به آنجا بروند. در هنگام ورود به این پارک آبشاری ۱۸ متری را می بینید که خبر از گشت و گذاری هیجان انگیز در این پارک آبی را می دهد.

آدرس: Jumeirah St – Dubai – United Arab Emirates

دبی

  •  مرکز خرید دبی مال، جایی برای تفریح و خرید

دبی مال یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا است که در این شهر واقع شده است. این مرکز خرید جزو پروژه های عظیم برج خلیفه محسوب می شده و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی می باشد.

در این مرکز خرید بزرگ نزدیک به ۱۲۰۰ شعبه از معروف ترین برندهای دنیا فعالیت دارند و شما می توانید هر آنچیزی که لازم دارید را برای خودتان خریداری نمایید.

دبی

  • پارک آبی آتلانتیس

برای رفتن به این پارک می توانید با منوریل به جزیره مصنوعی پالم جمیرا بروید و خودتان را به محوطه بیرونی هتل آتلانتیس برسانید. شاید خیلی از مسافرانی که هتل آتلانتیس را برای اقامت انتخاب می کنند به خاطر وجود همین پارک آبی لوکس و مفرح به این هتل می روند.

دبی

مناطق گردشگری در دبی

  • جمیرا | Jumeirah

ساکنان این منطقه بیشتر ترکیبی از اروپایی ها، فیلیپینی ها و پاکستانی ها هستند. اروپایی ها این منطقه را خیلی دوست دارند چون دسترسی راحتی از ساحل دارد و ویلاهای زیبایش به آن ظاهری تماشایی داده است.

دبی

  • داون تاون دبی | Downtown of Dubia

به منطقه «بر دبی» و «دیرا» داون تاون می گویند. برج خلیفه، دبی مال، فواره و آسان خراش ها و هتل های زیادی در این منطقه هست.

داون تاون دبی

  • دبی مارینا | Dubai Marina

مارینا بین منطقه مسکونی الصفوح و جبل علی قرار گرفته است.

دبی مارینا

  • Satwa

فیلیپنی ها و هندی های زیادی در این منطقه هستند برای همین رستوران ها و مغازه های زیادی از این دو کشور در این منطقه پیدا می شود.

  • کاراما | Karama

منطقه ای تجاری مسکونی که بیشتر هندی ها و فیلیپینی ها در آن زندگی می کنند و مغازه ها و رستوران های ارزانی دارد.

 سواحل تفریحی در دبی

  • ساحل سان ست |  Sunset Beach

ساحل سان ست در پشت مرکز خرید سان ست در جمیرا قرار دارد و محلی عالی برای ریلکس شدن و تماشای خلیج فارس است.

دبی

  • ساحل JBR

ساحل جمیرا آب های آرامی دارد و هتل های اطراف آن امکانات ورزش های آبی مثل پاراسیلینگ و قایق سواری دارند. این ساحل یکی از مفرح ترین سواحل دبی است و آسمان خراش ها چشم اندازهای تماشایی را برایش به وجود آورده اند.

  • ساحل کایت | Kite Beach

این ساحل، ورزشی ترین ساحل دبی است و در آن می توانید انواع تفریحات آبی و ساحلی را امتحان کنید.

دبی

  • ساحل برج | Tower Beach

بعد از چند دقیقه رانندگی از ساحل کایت به ساحل برج می رسید. این ساحل معروف ترین خط ساحلی دبی است و در هر زمانی از شبانه روز که به آنجا بروید کسانی را در آن پیدا می کنید. بهترین قسمت این ساحل جایی است که چشم انداز فوق لعاده ای از برج العرب دارد.

  • ساحل جبل علی | Jebel Ali Beach

این ساحل کوچک محلی مناسب برای کمپ زدن است البته برای این کار باید از شهرداری اجازه داشته باشید. از آنجایی که این ساحل از مرکز شهر فاصله زیادی دارد افراد کمی به آنجا می روند. اما اگر می خواهید از شلوغی دور باشد و آدم های زیادی در اطرافتان نبینید این ساحل برایتان مناسب است. 

دبی

تفریحات دبی

دبی شهر تفریحات لوکس است و خیلی ها از شخصیت های معروف دنیا به خاطر هتل های لوکس و تفریحات شاد و مفرح این شهر را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می کنند:

سافاری در بیابان: سوار ماشین های مخصوص می شوید و با سرعت از میان تپه های شنی و بیابانی عبور می کنید و ناگهان می پیچید. در سافاری به اوج و هیجان و سرعت می رسید و عکس هایی تماشایی از بیابان های خوشرنگ و یکدست می اندازید.

دبی

بالون سواری: در بیابان های دبی به دور از هیاهوی شهری و آسمان خراش ها می توانید سوار بر بالون های رنگارنگ شوید و غرق در آرامش و سکوت کویر از تماشای چشم اندازهای رویایی و بیابانی لذت ببرید.

دبی

بانجی جامپینگ: آسمان خراش های دبی این شهر را تبدیل یکی از بهترین مقاصد دنیا برای پرش از ارتفاع و بانجی جامینگ کرده است. اینجا بهشت تفریحات هیجان انگیز و ماجراجویی است.

دبی

فستیوال های شهر دبی

این شهر برای اینکه به جای جذابیت بیشتر در طول سال فستیوال های زیادی برگزار می کند. دو نمونه از این فستیوال ها را معرفی می کنیم:

دبی

جشنواره خرید دبی | Dubai Shopping Festival: با اینکه دبی در تمام طول سال برای طرفداران خرید و پاساژ گردی مثل بهشت می ماند اما ماه ژانویه (دی) بهترین زمان برای خرید کسانی است که به دنبال تخفیف های حسابی هستند. در ژانویه حدود ۲ میلیون نفر به دبی می روند تا در این فستیوال شرکت کنند.

جشنواره غذا | Taste Festival: این فستیوال که حدود یک هفته طول می کشد مخصوص عاشقان غذا و شکم گردان است. در این مدت دبی تبدیل به بهشتی از غذاهای خوشمزه و پر از رنگ و طعم می شود.

دبی

سیم کارت در دبی

دو اپراتور در کشور امارات فعال است که به نسبت نیاز و بودجه ی گردشگران سرویس های مختلفی را برای تماس و اتصال به اینترنت ارائه می دهد. قیمت‌ها، پوشش شبکه و خدمات دو اپراتور Etisalat و Du تقریبا در یک سطح هستند و بسته به زمان سفر شما تنها ممکن است یکی از آن‌ها پیشنهاداتی ویژه را ارائه داده باشد. اگرچه کیفیت و سرعت اینترنتی که در هتل های کشور امارات متحده ی عربی ارائه می شود بسیار بالاست اما در زمان هایی که شما در هتل محل اقامتتان نیستید لازم است و به اینترنت نیاز دارید لازم است که یک سیم کارت یا دستگاه وای فای همراه داشته باشید.

مدارک لازم برای خرید سیم کارت در دبی

  • پاسپورت یا ویزای اقامت + کپی
  • هزینه مورد نیاز برای خرید سیم کارت

اپراتورهای فعال در شهر دبی

اپراتور Etisalatاتصلات بزرگترین اپراتور در امارات است. این شرکت، پوشش شبکه ای خوبی به همراه اینترنت پرسرعت دارد و از اینترنت ۲G، ۳G و ۴G/LTE پشتیبانی می کند. سیم کارت های از قبل آماده شده را می توانید از فروشگاه های معتبر بخرید و برای خرید آن ها قوانین متفاوتی را باید رعایت کنید.
اعتبار این سیم کارت ها را نیز می توانید با قیمت های ۲۵، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰ یا ۵۰۰ درهم خریداری کرده و با شماره گیری کد زیر، سیم کارت خود را شارژ کنید:
#کداعتبار*۱۲۰*
برای خرید بسته، یک مسیج به همراه کد فعال سازی به ۱۰۱۰ بفرستید و یا *۱۷۰# را شماره گیری کرده و بسته مربوطه را انتخاب کنید.
اپراتور Du Mobileتنها اپراتور دیگر سیم کارت در دبی اپراتور دو موبایل است که پوشش شبکه ای خوبی دارد و از اینترنت ۲G، ۳G و ۴G/LTE پشتیبانی می کند.
برای مشاهده اعتبارتان می توانید *۱۳۵# را شماره گیری کنید. نرخ استاندارد دیتا در این سیم کارت ها ۱ درهم به ازای هر مگابایت است.
دو موبایل همچنین بسته های رومینگ خوبی در ۶۶ کشور ارائه می دهد که با پرداخت ۲۰۰ درهم می توانید ۱ گیگابایت اینترنت داشته باشید که برای یک هفته قابل استفاده است. برای فعال سازی می توانید کد *۱۳۵*۲۰# را شماره گیری کنید.
اپراتورهای دبی

مراکز خرید شهر دبی

  • مرکز خرید فستیوال سنتر | Festival Waterfront Centre

آدرس: امارات متحده عربی – دبی Al Badia Hill Side Village

  • مرکز خرید مال امارات | Mall of the Emirates

آدرس: امارات متحده عربی – دبی Al Barsha ۱

دبی

  • مرکز خرید حمرین سنتر | Hamarian Centre

آدرس: امارات متحده عربی – دبی Abu Baker Al Siddique Rd،Al Khabaisi

  • سیتی سنتر دیره | City Centre Deira

آدرس: امارات متحده عربی – دبی ۸th St – Dubai – United Arab Emirates

  • مرکز خرید دبی مال | The Dubai Mall

آدرس: امارات متحده عربی – دبی Financial Centre Road،Downtown Dubai،Near Buj Khalifa

  • اوت لت مال | Dubai Outlet Mall

اوت لت به عبارت ساده تر به معنای حراجی است. در این فروشگاه در شهر دبی می توانید انواع لباس، وسایل برقی، الکترونیکی و … را که کمی از مد رفته اند و قدیمی شده اند را با پایین قیمت های ممکن خریداری نمایید.

ساعات کار : روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲  و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ صبح  الی ۱۲ شب

آدرس :  Dubai Al-Ain Road (Route 66) – Dubai – United Arab Emirates

دبی

اجاره خودرو در دبی

پیشنهاد ما این است که در سفر به شهر دبی یک ماشین اجاره کنید تا هم گرمای شهر اذیتتان نکند و هم بتوانید خیلی راحت به بخش های مختلف این شهر بروید و از جاذبه های گردشگری آن دیدن کنید.

۱- داشتن گواهینامه بین المللی
۲- رزرو اتومبیل
۳- آپلود مدارک در سایت مربوطه
از جمله اطلاعات ضروری به ترتیب زیر هستند:
نام/ آدرس/تلفن و شماره اتاق هتل
اسم و فامیل درخواست کننده (دارنده ی گواهینامه)
سن راننده (سن مجاز ۲۳ سال است و با شرایط خاص امکان اجاره ی خودرو وجود دارد.)
محل تحویل – تاریخ و ساعت تحویل
تاریخ و ساعت تحویل و بازگرداندن خودرو به شرکت
تصویر گواهینامه و تصویر پاسپورت
۴- بابت جرایم رانندگی احتمالی تا مدت ۳۰ روز کاری مبلغ ودیعه تا ۳۰ روز کاری بعد از تحویل خودرو عود داده می شود.

  • سایت های اجاره خودرو
  1. www.rentcarco.com
  2. berimdubai.com
دبی

جهت تهیه بلیط با بهترین قیمت در سراسر ایران به وب سایت ۹۰ticket.ir مراجعه نمایید.