قوانین و مقررات
وبسایت ۹۰ticket طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین مرتبط با جرائم اینترنتی و مجموعهی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت میکند. • خدمات و محتـوای ارائه شده در وبسـایت ۹۰ticket برای استـفاده در این وبسـایت تولید میشوند . هر گونه سوءاستفـاده از اطلاعات ، متنها ، عکسها ، نقشهها ، طرحها ، لوگو و … از این وبسایت پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازهی سوء استفاده از مطالب این وبسایت را ندارد. ذکر مطالب این وبسایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی وبسایت ۹۰ticket و لینک به مطلب ذکر شده مجاز ، و همچنین در رسانههای کاغذی ، با کسب اجازهی کتبی از مسئولان وبسای مجاز خواهد بود . • اطلاعات شخصی کـاربران در ۹۰ticket کاملاً محرمانه می باشد . ۹۰ticket تـمام تـلاش خود را برای محـافظت از اطلاعات شخصی کاربران بکار برده است . در همین راستا جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی کاربران ، کاربر نیز باید تعهد بدهد تا عامل تلاش جهـت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سـایت نبوده و هیچگونه معاونت و یا مشارکتی با اشخاص حقیقی و یا حقوقی در این امر نخواهد داشت . همچنین کاربر تعهد میدهد که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص و یا موسسهی دیگر را در اسرع وقت به مدیریت سایت ۹۰ticket اطلاع دهد. • تنها دارنده نام کاربری و رمز عبور، کاربران سایت هستند . مسئولیت استفاده و حفاظت از رمز عبور و نام کاربری به عهده ی کاربر می باشد ، همچنین هرگونه دریافت سفارش خدمات و پشتیبانی از طریق آن نام کاربری و رمز عبور انجام می پذیرد . • کاربر متعهد میشود که اطلاعات خود را هنگام ثبتنام و رزرو به صورت صحیح در وبسایت وارد کند . در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست ، مسئولیت عواقب بعدی این امر بر عهدهی کاربر خواهد بود. • وبسایت ۹۰ticket به فروش اینترنتی بلیط هواپیما ، اتوبوس و قطار میپردازد و در قبال شرایط، کنسلی، تاخیر و یا تعجیل پرواز مسئولیتی را بر عهده ندارد . • هرگونه سوء استفاده از نام ۹۰ticket ، سایت اینتـرنتی ۹۰ticket ، مکاتبه از طرف ۹۰ticket و یا استـفاده از نام های مشابه که شبهه ، مشابهت و تطابق را ایجـاد کند ممنوع می باشد . از طـریق شـکایت به مـراجع قانونی ذیصلاح، دادگاههای رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاعرسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد است . • وبسایت ۹۰ticket اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعهی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذیصلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را دارند. • هرگونه استخراج و استفاده از اطلاعات و نتایج جستجوی پروازها و قطارها در سایت ۹۰ticket ، شامل نام ایـرلاینها، شماره و نوع و ساعت و قیمت پروازها و قطارها یا اطلاعات مربوط به مقایسه یا خرید، به هر طریق اعم از استـخراج دستی، ربات، کراولر و غیره، و انتشار آن به هر شکل اعم ارائه روی صفحات وب، شبکههای اجتماعی، پیامرسانهای موبایلی، رسانههای چاپی و دیجیتال و غیره، بدون اجازهی کتبی از مدیریت ۹۰ticket ممنوع می باشد و پیگرد قانونی دارد . *عملیات خرید بلیط در وبسایت ۹۰ticket شامل مجموعهی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف پیگرد قانونی قرار دارد . خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، متعهد میشود که از کلیهی قوانین و مقررات خرید بلیط آگاهی کامل دارد. *طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهدهی شرکت هواپیمایی برگزار کنندهی پرواز است ۹۰ticket مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت. *هنگام ثبتنام و رزرو بلیط، اطلاعات اساسی مسافر همچون نام و نام خانوادگی، مسیر پرواز، ساعت پرواز، تاریخ سفر، باید به صورت صحیح وارد شود . نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیط وجود نداشته و۹۰ticket ، هیچگونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شدهاند بر عهده ندارد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر میبایست بلیط را کنسل و مجدداً خریداری کند. *در هنگام رزرو بلیط حتما شماره مسافر قید گردد ، درصورت عدم درج صحیح شماره مسافر عواقب بعدی آن به عهده شخص رزرو گیرنده می باشد . *رزرو و خرید قطعی بلیط شما زمانی اتفاق می افتد که چاپ بلیط برای شما انجام شود و شماره بلیط که از سوی ایرلاین صادر گردیده ، در آن چاپ گردد . در غیر اینصورت قبل از هرگونه اقدام با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید . در صورت عدم تایید و چاپ بلیط مبلغ پرداختی به طور کامل برگشت داده خواهد شد . *بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر میباشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر در فرودگاه پذیرش نخواهد شد. *طبق قوانین هواپیمایی کشوری، نوزاد به مسافری اطلاق می شود که بین ۱۰ روز تا دو سال، سن دارد. کودک به مسافری اطلاق می شود که بین دو تا دوازده سال تمام سن دارد و بزرگسال به مسافری، بیش از دوازده سال سن دارند. خریدار با علم به قوانین مذکور اقدام به خرید بلیط می نماید. بدیهی است در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن ردهی سنی و تاریخ تولد، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. *بلیط نوزاد یا کودک را به هیچ وجه نمیتوان به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسال به صورت آنلاین خریداری نمود. *لازم به ذکر است که در بلیطهای نرخ سیستمی (بلیط های سیستمی به بلیط هایی اطلاق می گردد که تابع قانون هواپیمایی کشوری و با نرخ های شناور به فروش می رسد)، قیمت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیطهای چارتری ( بلیط چارتر به بلیطی اطلاق می گردد که نرخ های آن توسط آژانس های چارتر کننده تعیین میشود و استرداد آن تابع قوانین سازمان هواپیمایی کشوری نمی باشد)، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است. *نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاینها و چارترکنندگان در هنگام خرید و بلیط صادر شده مشخص می باشد. هر نوع تغییر در نوع هواپیما بر عهدۀ شرکت هواپیمایی برگزارکنندۀ پرواز است و ۹۰ticket در این مورد مسئولیتی ندارد. *خریدار حق تغییر قیمت بلیط، و تغییر در مفاد بلیط صادر شده به هر نحو و عنوان را نخواهد داشت. *طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک معتمد ایرلاین برای خانمهای باردار، افراد مبتلا به بیماریهای قلبی-عروقی، بیماریهای تنفسی، صرع، آنمی شدید،دوران نقاهت بعد عمل جراحی، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز میشوند یا کسانی که از داروهای تضعیفکنندهی سیستم ایمنی استفاده مینمایند ، و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری میباشد. همچنین لازم به ذکر است که همراه داشتن نامه مربوط جهت انجام پرواز کافی نبوده و ایرلاین در صورت تشخیص خطرناک بودن سفر برای افراد ذکر شده یا دیگر مسافران مجاز به ممانعت از پرواز این دسته از مسافران می باشد و کنسلی بلیط در چنین شرایطی مطابق با قوانین اولیه بلیط صورت خواهد پذیرفت و ۹۰ticket در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند. *استفاده از خدمات خاص شامل ویلچر، ماسک اکسیژن در حین پرواز، نیازمند اطلاع رسانی و هماهنگی با ایرلاین دارد. در صورت نیاز به دریافت خدمات خاص می بایست قبل از خرید پرواز مورد نظر خود با پشتیبانی وب سایت ۹۰ticket جهت بررسی امکان ارایه اینگونه خدمات توسط ایرلاین تماس حاصل فرمایید. *حضور مسافر در پرواز های داخلی حداقل یک ساعت قبل از زمان پرواز و در پرواز های خارجی حداقل ۳ ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه و ترمینال پرواز به همراه مدارک مورد نیاز الزامی است. *کاربران می توانند برای ارتباط با مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا به آدرس پستی تهران، خیابان مطهری، بعد از تقاطع قائم مقام فراهانی، روبروی خیابان سرافراز، پلاک ۳۳۰ مراجعه کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا رجوع کنند. قوانین عمومی مربوط به کنسلی بلیط پرواز داخلی • در خواست کنسلی بلیط های سیستمی از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمهی کنسلی میشود. مقدار این جریمه طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری و قوانین ایرلاین متفاوت است ( که در ادامه جدول درصد جریمه ها را مشاهده خواهید کرد . ) پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه کنسلی و مبلغ کارمزد انتقال وجه از قیمت بلیط کسر شده و باقیمانده مبلغ، بهطور آنلاین به حساب مسافر برمیگردد. این مسئله در مورد پروازهای غیر قابل استرداد صادق نیست. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (حداکثر تا ۷۲ ساعت کاری) است. • در صورت ابطال یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز بلیط خریداری شده شامل جریمهی کنسلی نمی گردد و مسافر ملزم است در قسمت استرداداد های وب سایت گزینه “لغو پرواز توسط ایرلاین” و یا “تاخیر و تعجیل پرواز بیش از دو ساعت” را انتخاب نماید. • در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت که سبب انصراف مسافر از پرواز گردد، ارائهی بلیط/رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هرگونه پیگیری و استرداد بدون جریمه الزامی است. • در صورتی که مسافر قصد خرید بلیط در ۲ پرواز متوالی را دارد می بایست هنگام خرید حداقل ۳ ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت نرسیدن به پرواز دوم برعهده مسافر می باشد و ۹۰ticket هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت و جریمه کنسل شدن بلیط دوم به عهده مسافر است. قوانین کنسلی بلیط رفت و برگشت داخلی • طبق قوانین ۱۴ جانبه میان ایرلاین ها و بر اساس قوانین داخلی هر ایرلاین ،در صورتیکه بلیط پرواز به صورت رفت و برگشت خریداری گردد و یک مسیر پروازی توسط ایرلاین لغو شود و یا تاخیر و تعجیل بیش از دو ساعت داشته باشد و مسافر از پرواز انصراف دهد قوانین زیر برای کنسل کردن مسیر دیگر پرواز برقرار است: • در صورتی که پرواز رفت و یا برگشت مسافر ایران ایر ، اسمان ، کاسپین ، ماهان ، آتا باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از ۳ روز باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد. • در صورتی که پرواز رفت و یا برگشت مسافر قشم ایر ، کیش ایر ، کارون، سپهران باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از ۴۸ ساعت باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد. • در صورتی که پرواز رفت ویا برگشت مسافر تابان ، معراج ، ساها باشد و فاصله پرواز رفت و برگشت کمتر از ۲۴ ساعت باشد، پرواز برگشت بدون جریمه استرداد می گردد. • هواپیماییزاگرس و ایرتور جز توافقنامه ۱۴ جانبه نبوده در نتیجه پرواز های این دو ایرلاین شامل این قانون نمیشود. در صورت لغو و یا تاخیر و تعجیل بیش از دو ساعت یک مسیر پرواز، مسیر دیگر با جریمه استرداد خواهد شد. • در خواست کنسلی بلیط های سیستمی از طرف مسافر، مطابق قوانین مندرج در بلیط و اعلامی از طرف ایرلاین مربوطه میباشد. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه کنسلی و مبلغ کارمزد انتقال وجه از مبلغ پرداخت شده توسط مسافر کسر شده و باقیمانده مبلغ ، بهطور آنلاین به حساب مسافر برمیگردد. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست.مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت کاری) میباشد. • نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاینها و چارترکنندگان در هنگام خرید و بلیط صادر شده مشخص میباشد. هر نوع تغییر در نوع هواپیما بر عهدۀ شرکت هواپیمایی برگزارکنندۀ پرواز است و ۹۰ticket در این مورد مسئولیتی ندارد. احراز هویت • در صورتی که خرید بلیط پرواز خارجی، از سمت ۹۰ticket نیاز به بررسی بیشتر جهت حفظ امنیت خریدهای انجام شده را داشته باشد، ۹۰ticket نسبت به اخذ اطلاعات از کاربر جهت احراز هویت اقدام خواهد نمود. در صورت عدم احراز هویت کاربر، ۹۰ticket این اختیار را خواهد داشت تا نسبت به تعلیق ارائه خدمات و انسداد حساب کاربری اقدام نماید. در صورت عدم احراز هویت ظرف ۲ ساعت از تاریخ خرید کاربر، ۹۰ticket اقدام به انسداد حساب کاربری خواهد نمود و هیچگونه مسئولیتی در خصوص خسارات ناشی از آن برعهده نخواهد داشت. شرایط و ضوابط خرید اینترنتی بلیط اتوبوس بلیط • قوانین و شرایط مربوط به بلیط کاغذی (خرید حضوری از ترمینال مسافربری) شامل بلیط های اینترنتی نیز می شود و از این لحاظ هیچ تفاوتی بین بلیط اینترنتی و کاغذی وجود ندارد. • تمام بخشهای عملیات خرید بلیط در علی بابا مشمول قوانین جاری تجارت الکترونیک در کشور بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. شرایط خرید بلیط اتوبوس • پس از صدور بلیط هیچ تغییری (از جمله تاریخ و ساعت حرکت،مبداء و مقصد، نوع اتوبوس و…) امکان پذیر نیست. برای اعمال هرگونه تغییری بلیط باید استرداد گردد. • ارائه شماره بلیط به منزله مالکیت آن است، بنابراین در نگهداری شماره ارسال شده از طریق سامانه، دقت فرمایید. • خرید بلیط هنگامی قطعی می شود که سامانه شماره بلیط را به شما ارائه کند. • حداقل ۳۰ دقیقه پیش از حرکت به غرفه شرکت مسافربری مستقر در پایانه مبداء مراجعه کنید و شماره بلیط خریداری شده از سامانه (شماره ارسالشده به تلفن همراه شما) را به متصدی مربوطه ارائه کنید و بلیط کاغذی خود را دریافت نمایید. • اطلاع رسانی در خصوص خرید و استرداد، از طریق پیام کوتاه و پست الکترونیکی انجام می پذیرد، لذا مسئولیت صحت شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی به عهده خریدار است. • سوار شدن بین راهی اتوبوس تنها با هماهنگی شرکت مسافربری به صورت تلفنی امکان پذیر می باشد و علی بابا مسئولیتی در قبال آن ندارد. • برخی سرویس ها بین راهی بوده و در واقع مقصد نهایی این سرویس ها شهر دیگری می باشد. توقف در این مقاصد بین راهی معمولا در ورودی شهرها انجام می گیرد و علی بابا مسئولیتی بابت توقف در ترمینال این شهرها ندارد. • در صورتی که تعداد مسافران اتوبوس تا زمان آغاز سفر به حد نصاب ۵۰ درصد ظرفیت وسیله نقلیه نرسد، شرکت صادر کننده بلیط میتواند ضمن هماهنگی با شرکت مسافربری دیگر و تامین سرویس کاملاً مشابه با سرویسی که برای آن بلیط فروخته است، مسافران را به شرکت موصوف هدایت نموده و شرکتی که تامین وسیله نقلیه را بر عهده گرفته است، مکلف است بدون اخذ هرگونه هزینه اضافی از مسافران و ضمن ارائه سرویس کاملاً مشابه، برای آنان بلیط صادر نماید. در این حالت حداکثر تاخیر مجاز وسیله نقلیه نسبت به زمان مندرج در بلیط اولیه مسافران یک ساعت خواهد بود. • در صورتی که جهت سفر خارجی یا داخلی نیاز به ارائه بلیط کاغذی به سازمان خاصی باشد، باید به پایانه مبدا مراجعه کرده و بلیط خود را دریافت کنید. بدیهی است که بلیط ارائه شده توسط علی بابا تنها جنبه نمایش و نگهداری اطلاعات برای مسافران را دارد. • در صورتی که کمتر از ۳۰ دقیقه به زمان حرکت اتوبوس باقی مانده باشد، پیشنهاد می شود به صورت آنلاین اقدام به خرید بلیط اتوبوس نکنید و در صورت خرید آنلاین و از دست دادن سرویس مورد نظر مسوولیت آن به عهده خود شما می باشد. شرایط استرداد بلیط اتوبوس • امکان استرداد آنلاین بلیط اتوبوس فقط در صورتی که بلیط در پایانهی مبدا چاپ نشده باشد فراهم میباشد. پس از چاپ و دریافت بلیط در پایانهی مبدا، فقط به صورت حضوری در پایانهی مبدا قابل استرداد است. • قوانین استرداد بلیط سازمان حمل و نقل برای سرویس های مختلف براساس ساعت خرید بلیط و حرکت اتوبوس متفاوت بوده و برای هر کدام در بخش اطلاعات بیشتر و قوانین استرداد مشخص شده است. نکته: هزینه کنسلی بلیط سفرهای خارجی تابع قوانین بلیط های داخلی نبوده و شرکت های مسافربری بر اساس سیاست های داخلی شرایط کنسلی را تعیین می کنند. • امکان استرداد آنلاین بلیط اتوبوس فقط تا سه روز بعد از حرکت اتوبوس فراهم میباشد و پس از این مدت تنها به صورت حضوری در پایانهی مبدا قابل استرداد است. • پس از استرداد ، وجه به حساب بانکی شما برگشت داده می شود و مبلغ ۵۰۰۰ ریال بابت کارمزد بانکی کسر خواهدشد. • وجه حداکثر ظرف ۷۲ ساعت به حساب شما برگشت داده خواهدشد. • فقط بلیط هایی قابل استرداد می باشند که به واسطه همین سامانه خریداری شده اند. • توجه داشته باشیدکه برای استرداد، بلیط تمامی مسافران سفر مربوطه مسترد خواهدشد. • دریافت وجه استرداد در پایانه مبدا در هر زمان قبل و بعد از حرکت و پس از کسر جریمه مربوطه امکان پذیر است. مشروط به این که بلیط قبلا در سایت استرداد نشده باشد. • با توجه به اختلاف زمانی بین درخواست استرداد و تایید توسط تعاونی، حتما باید جهت عدم تغییر درصد جریمه، حداقل ۵ دقیقه قبل از اتمام بازه زمانی مربوطه درخواست استرداد ثبت شود. • در صورتی که زمان درخواست استرداد در هر دو بازه زمانی جریمه ۱۰ درصدی و ۵۰ درصدی باشد، جریمه بلیط به صورت ۵۰ درصدی محاسبه می شود. • مسافران ایرانی، میتوانند بدون نیاز به ویزا به چند کشور دنیا سفر کنند؛ طبق لیستی که در سال ۲۰۱۶ صادر شده، کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در مجموع ۱۱ کشور است. تعداد ۲۷ کشور هم صادرکننده ویزا در مرز برای ایرانیان هستند. صدور ویزا در مرز به این معنی است که مسافران در مقابل پرداخت مبلغی در مرز یا فرودگاه کشور مقصد، ویزای خود را دریافت میکنند. در این نوع ویزا، امکان ریجکتی وجود ندارد و دریافت ویزا ۱۰۰ درصد است. کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آفریقا صدور ویزا در مرز • کیپوردر کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آسیا بدون ویزا • مالزی: بعد از ورود به مالزی، تنها تا ۱۴ روز اجازه اقامت در آن را دارید و بعد از این تاریخ باید کشور را ترک کنید. • ارمنستان: بعد از ورود به ارمنستان تا ۹۰ روز اجازه اقامت دارید. صدور ویزا در مرز • لائوس: تا ۳۰ روز بعد از سفر به لائوس باید کشور را ترک کنید. کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اروپا بدون ویزا • ترکیه: بعد از ورود به ترکیه تا ۹۰ روز اجازه ماندن در این کشور را دارید. صدور ویزا در مرز • گرجستان: بعد از ورود به گرجستان تا ۴۵ روز میتوانید در این کشور بمانید. کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در آمریکا بدون ویزا • اکوادور: بعد از ورود به اکوادور تا ۹۰ روز میتوانید در این کشور بمانید. صدور ویزا در مرز • بولیوی: ویزای بولیوی تا ۳۰ روز بعد از ورود اعتبار دارد. کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در اقیانوسیه بدون ویزا • نیووی: زمان مجاز برای اقامت در نیووی بعد از هربار ورود تا ۳۰ روز است. صدور ویزا در مرز • جزایر کوک: ویزای جزایر کوک تا ۳۱ روز بعد از ورود اعتبار دارد. • برای پروازهای خارجی داشتن حداقل ۶ ماه (۱۸۰ روز کامل) اعتبار پاسپورت ، برای خروج از کشور در تمامی مسیرها الزامی است. • مسافر می بایست سفر خود را به ترتیب از اولین مسیرهای موجود در بلیط خود انجام دهد، در غیر این صورت الباقی مسیرها به صورت خودکار از سمت شرکت هواپیمایی باطل می گردد و امکان استفاده ی بخشی از بلیط نیز میسر نمیباشد. • تغییر اسم مسافر امکان پذیر نیست، بنابراین در وارد کردن اطلاعاتتان دقت کنید. در غیر این صورت، جریمهی کنسلی لحاظ خواهد شد. (در صورت بروز مشکل با واحد پشتیبانی پرواز خارجی تماس حاصل فرمایید) • مسافرینی که دارای پاسپورت دو کشور مختلف هستند ، در صورتی که نام و نام خانوادگی شان در دو پاسپورت متفاوت باشد ، میبایست هنگام صدور بلیط هر دو نام خود را به ترتیب وارد نمایند بدین معنی که ابتدا نام فارسی سپس نام انگلیسی و در مورد نام خانوادگی هم بدین صورت میباشد. • به منظور جا نماندن از پرواز، به مسافت فرودگاه و ترمینالهای ورودی و خروجی توجه کنید. • سن فرزندتان را هنگام خرید بلیط رفت و برگشت، با شرایط و قوانین خرید بلیط کودک (۲ تا ۱۲ سال) یا نوزاد (بدو تولد تا ۲ سال) مطابقت دهید. • پیش از خرید بلیط تاریخ بلیط خود را با تاریخ ویزا انطباق دهید. مسئولیت مغایرت تاریخ آن ها به عهده مسافر میباشد. • صدور بلیط یک طرفه به مقصد ارجان (قبرس شمالی) و بلگراد (صربستان) برای دارندگان گذرنامه ایرانی ممنوع میباشد. • مسافرینی که قصد سفر به کشورهای آسیایی و خاورمیانه دارند نمیتوانند با ایرلاین هایی که ترانزیت در اروپا دارند پرواز انجام دهند. (مانند تهران استانبول با هواپیمایی ایژین و توقف در آتن) مسافرینی که با پاسپورت ایرانی قصد سفر به کشور صربستان را دارند نیازمند ویزای این کشور می باشند. • مسافرینی که قصد سفر به کشور گرجستان (تفلیس) را دارند، چنانچه بلیط رفت با هواپیما تهیه نموده اند ،حتما میبایست بلیط برگشت هوایی با ماکزیمم ۴۵ روز به همراه داشته باشند، در غیر اینصورت از پذیرش مسافر در فرودگاه ممانعت به عمل خواهد آمد. ضمنا توجه داشته باشید داشتن مدارک کامل جهت سوار شدن به پرواز الزامی می باشد، ممکن است هنگام پذیرش مسافر واچر هتل، بیمه مسافرتی مرتبط با سفر و داشتن هزینه ی کافی متناسب با روزهای اقامت توسط مسئول پرواز چک شود. در صورت نقص مدارک ،۹۰ticket هیچ گونه مسئولیتی را به عهده نمیگیرد. • دارندگان گذرنامه های ترکمنستان ، ایران ، عراق ، سوریه ، بنگلادش ، پاکستان ، ساحل عاج ، کامرون ، ویتنام ، هندوستان ، سومالی ، گینه ، غنا که به عنوان توریست قصد سفر به شهر ارجان (ECN) در قبرس شمالی توسط تمامی ایرلاین ها را دارند . • باید در فرودگاه مبدا مدارک ذیل را به همراه داشته باشند در غیر اینصورت از پذیرش آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد: ۱ – بلیط رفت و برگشت • با توجه به انجام مصاحبه در بدو ورود توسط کشور پلیس مهاجرت قبرس ، احتمال عدم پذیرش در مرز حتی در صورت تکمیل مدارک وجود دارد. • نکته مهم در این مورد این است که در صورت صدور بلیط یک طرفه مدارک معتبر در این خصوص از جمله اقامت ، ویزای دانشجویی یا کار جهت ارائه به ایرلاین میبایست در اختیار ۹۰ticket قرار گیرد. • مسافرینی که قصد سفر به کشورهای آسیایی و خاورمیانه (غیر حوزه شنگن) دارند، نمی توانند با ایرلاین هایی که ترانزیت در اروپا (کشورهای حوزه شنگن) دارند، پرواز انجام دهند. (مانند تهران – استانبول با هواپیمایی آلیتالیا توقف در رم ) • مسافرینی که قصد توقف در شهر ترانزیت و میان مسیر را دارند، میبایست زمان توقف خود را بیش از ۲۴ ساعت انتخاب نمایند. در صورتی که ساعت توقف خود را ۲۴ ساعت و یاکمتر انتخاب کنند ، قوانین ترانزیت حاکم است و تحویل دادن و یا ندادن بار در میان مسیر با تصمیم ایرلاین مربوطه میباشد.(مثال : مسافری که پرواز تهران امستردام با هواپیمایی ترکیش دارد و قصد توقف در شهر ترکیه دارد میبایست ساعت توقف خود را بیش از ۲۴ ساعت انتخاب کند اگر ساعت توقف کمتر از ۲۴ ساعت باشد، قوانین ترانزیت حاکم است و بار تحویل داده نمیشود ) • مسافرینی که قصد خرید بلیط رفت و برگشت به کشورهای غیر از حوزه شنگن دارند نمیتوانند ترانزیت در حوزه شنگن داشته باشند . ۱ – اقامت دایم یا موقت کشور مقصد قوانین و مقررات قطار – خرید اینترنتی بلیط قطارخرید بلیط
چاپ بلیط
تعرفههای بهای بلیط قطار
حمل خودرو
کوپهی دربست
شرایط استرداد بلیتمقررات ابطال و استرداد بلیت در مراکز فروش :
استرداد بلیت اینترنتیامکان خرید اینترنتی بلیت قطار از طریق سایت http://90ticket.ir امکان پذیر می باشد. ولی استرداد بلیت اینترنتی صرفا از طریق یکی از مراکز فروش بلیت قطار و با ارائه کارت شناسایی معتبر(کارت ملی-شناسنامه-پاسپورت)امکان پذیر می باشد، به این ترتیب که مسافر پرینت بلیت را تهیه و همراه یکی از کارت های شناسایی معتبر به یکی از مراکز فروش مراجعه و بلیت خود را به صورت حضوری استرداد می نمایند.
شرایط پرداخت خسارت (جدول تاخیرات)نحوه پرداخت خسارت به مسافرینمسافر می تواند حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از تاریخ حرکت قطار، با ارائه اصل بلیت به همراه کارت شناسایی معتبر(کارت ملی یا شناسنامه) به دفاتر فروش بلیت مراجعه و نسبت به دریافت مبلغ خسارت اقام نماید.لازم به ذکر است که قبوض در آمد صادره در قطار و بلیت offline مشمول پراخت خسارت تاخیر نمی شوند. تاخیر از مبدا:در صورت تاخیر از مبدا حرکت قطارهای مسافری موراد زیر لحاظ می گردد: ۱- اگر تاخیر از مبدا کمتر از یک ساعت باشد در هر صورت به تاخیر نهایی ورود قطار به مقصد اضافه خواهد شد. ۲- اگر تاخیر قطار از مبدا بیشتر از یک ساعت باشد مسافرین می توانند در صورت انصراف از سفر خود تا قبل از حرکت قطار نسبت به اخذ کل مبلغ بلیت از ایستگاه اقدام نمایند . لیکن در صورت سفر با قطار” تاخیر از مبدا اولیه” به تاخیر نهایی ورود به مقصد اضافه خواهد شد. ۳- مسئولیت تائید و اعلام دقیق میزان تاخیر در مبادی حرکت “رئیس قطار مسافری” می باشند تا پس از اعلام به اداره کل اقدامات لازم انجام پذیرد. تاخیر در طول مسیر:
تاخیر منجر به جاماندن مسافر:
نحوه پذیرایی:
جدول میزان ساعات تاخیر مشمول پرداخت خسارت به مسافرین
مفقود شدن بلیتبا شرط حضور بهموقع (حداکثر ۴۵ دقیقه مانده به حرکت) در ایستگاههای راه آهن در وقت اداری که سیستم فروش بلیت آنلاین دارند بلیت المثنی طبق آیین نامه مربوط صادر میشود. بلیت مفقودی باید از طریق شبکهی رایانهیی صادر شده و استرداد نشده باشد. صدور بلیت المثنی با ۵ درصد قیمت کل بلیت، انجام میشود و در صورت مفقود شدن آن، بلیت المثنی دیگری صادر نخواهد شد.درحال حاضر بلیت المثنی از طریق سیستم استرداد نمی شود. .(استرداد بلیت المثنی فقط به شرط ارائه بلیت اصلی و بلیت المثنی بصورت همزمان در ایستگاههای آنلاین و کلیه نمایندگی های فروش و با هماهنگی مرکز یکپارچه فروش بلیت قطار انجام می شود)
لغو حرکت قطارلغو برنامه حرکت قطار: وجه کامل بلیت، تا یک ماه پس از تاریخ حرکت در کلیهی مراکز فروش به مسافر پرداخت میشود یا میتواند با اولویت، بلیت برای قطارهای بعدی تهیه کند. لغو برنامه رفت قطار برای دارندگان بلیت رفت و برگشت: چنانچه بلیت رفت و برگشت یکسان و همنام باشد، وجه کامل بلیت رفت حداکثر تا یکماه پس از تاریخ حرکت در کلیه مراکز فروش به مسافر پرداخت میشود و یا در صدور بلیت قطارهای بعدی اولویت خواهد داشت. در صورت تمایل مسافر، وجه کامل بلیت برگشت نیز پرداخت میشود. حداکثر زمان استرداد بلیت برگشت ۳ ساعت قبل از حرکت قطار میباشد. لغو حرکت قطار در حین سفر و بازگشت مسافران به ایستگاه مبدأ: چنانچه بلیت به نام مسافر باشد، وجه کامل آن حداکثر تا یک ماه پس از تاریخ حرکت در کلیه مراکز فروش پرداخت میشود. لغو حرکت قطار در حین سفر و اعزام مسافران به مقصد با سایر وسائل نقلیه: چنانچه توقف ناشی از حوادث طبیعی نبوده و رسیدن مسافران به مقصد با تأخیری بیش از زمان معین انجام شود، ۱۰۰ درصد بهای بلیت بعد از کسر خدمات حداکثر تا یک ماه پس از تاریخ حرکت پرداخت میشود.
مقررات صدور بلیت نیم بها صدور بلیت نیم بها برای جانبازان عزیز و خانوادههای معظم شاهد(مادر،پدر،همسر و فرزند شهید) با ارائهی اصل کارت شناسایی معتبربنیاد درکلیهی مراکز فروش امکانپذیر است.
چگونگی پرینت مجدد بلیت
مقررات مسافر بدون بلیت داخل قطارچنانچه مسافری به هردلیل بدون بلیت به قطار سوار شود به هنگام کنترل بلیت در داخل قطار توسط رئیس قطار،ایشان می بایست علاوه بر بهای بلیت،مبلغ ۵۰% بهای بلیت را به عنوان جریمه پرداخت نماید.
توشه همراه مجاز وغیر مجاز مسافر
مسافر وسایلی را به عنوان توشه همراه می تواند با خود داخل واگن مسافری ببرد که اولاً مربوط به مسافرت بوده و ثانیاً براحتی قابل حمل باشد و بتوان آنرا زیر یا روی محل نشستن و یا بالای سر (در واگنهایی که جای قراردادن بارهای دستی را دارند) قرار داده و موجب مزاحمت سایر مسافرین و صدمه به واگن نگردیده و متناسب با فضای در اختیار وی باشد.
طبق قوانین و مقررات قطار به توشه ای گفته می شود که مسافر مجاز به حمل آن در واگن مسافری نمی باشد.- کالای قاچاق و آنچه که طبق مقررات عمومی حمل و نقل آن ممنوع است.- کالای تجاری- کالای مشمول مقررات پستی- حیوانات (اهلی و وحشی)- مواد بد بو و یا مشمئز کننده – مواد اسیدی و خورنده و سمی- مواد منفجره و محترقه و آتش زا و سوختنی- مواد بیماری زا (شیمیایی، میکروبی و رادیو اکتیو)- کپسول گاز- ظروف بزرگ محتوی روغن و لبنیات- اسلحه و مهمات – بارهای حجیم مانند بسته های بزرگ و کارتن
توشه مجاز همراه مسافر به شرح زیر می باشد: صندلی چرخدار بیمار یا معلولین- گهواره کوچک- ساک دستی یا جامه دان های کوچک محتوی وسایل شخصی مشروط بر اینکه ابعاد هر بسته یا جامدان از حدود ۷۵ سانتی متر زیادتر نباشد.- پتو، شال، پالتو، چتر- یک بسته کوچک خوراکی یا میوه و سبزی
طبق قوانین و مقررات قطار ماموران قطار در صورت مشاهده بار بیش از حد مجاز همراه مسافر براساس مقررات ذیل عمل خواهد نمود: ۱- اگر کالای تجاری باشد (مازاد بر مصرف شخصی و هدایا) کرایه آن با صدور قبض بر مبنای ۱۰۰۰۰ ریال به ازای هر بسته در ۱۰۰ کیلومتر و کسر آن دریافت می شود. ۲- اگر کالای خطرساز و مزاحم برای مسافرین یا صدمه زننده به واگن مسافری باشد ولی حمل آن با واگن توشه مجاز باشد، در اولین ایستگاه به واگن توشه قطار منتقل خواهد شد و کرایه آن وصول می گردد. در صورتیکه قطار واگن توشه نداشته باشد و به انبار توشه اولین ایستگاه تحویل تا پس از صدور قبض و وصول کرایه با قطارهای بعدی به مقصد و آدرس گیرنده فرستاده شود. ۳- چنانچه در حالت فوق حمل توشه غیر مجاز با واگن توشه نیز غیر مجاز باشد در اولین ایستگاه از قطار خارج خواهد شد. در مورد کالای قاچاق، مسافر و کالا تحویل نیروی انتظامی می گردند. در این حالت بهاء بلیت برای باقی مانده مسیر مسترد نمی گردد.
یادآوری ها
|
قوانین کنسلی بلیط پروازهای داخلی ( سیستمی )
-
توجه :ساعت ثبت درخواست کنسلی پرواز، بر اساس ساعتی که سایت ایرلاین مذکور اعلام میکند محاسبه میشود. بنابراین برای اطمینان از ثبت به موقع درخواست خود، ۵ دقیقه زودتر از زمان اعلامشده در جدول زیر را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، ۹۰TICKET مسوولیت تاخیر در ثبت درخواست و افزایش جریمه کنسلی را بر عهده نمیگیرد.
خط هوایی | شناسه نرخی | از زمان صدور (تا ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز) | تا ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز | تا ۳ ساعت قبل از پرواز | از سه ساعت تا ۳۰ دقیقه قبل از پرواز | از ۳۰ دقیقه قبل از پرواز به بعد |
---|---|---|---|---|---|---|
ایران ایر | L, X, N, M, K, Q, V, S, Y, I, C, J | ۴۰٪ | ۴۰٪ | ۷۰٪ | ۷۰٪ | ۷۰٪ |
آسمان | U R X Q N T Y W V S M O | ۵۰٪ | ۵۰٪ | ۷۰٪ | ۷۰٪ | ۷۰٪ |
L K H B | ۵۰٪ | ۵۰٪ | ۸۰٪ | ۸۰٪ | ۸۰٪ | |
D I Z | ۴۰٪ | ۴۰٪ | ۶۰٪ | ۶۰٪ | ۷۰٪ | |
E | ۱۰۰٪ | |||||
ماهان | S X T V Q P R Y B | ۲۰٪ | ۲۰٪ | ۴۰٪ | ۶۰٪ | ۶۰٪ |
L | ۲۵٪ | ۲۵٪ | ۵۰٪ | ۶۰٪ | ۷۰٪ | |
N | ۳۰٪ | ۳۰٪ | ۶۰٪ | ۸۰٪ | ۸۰٪ | |
I | ۳۰٪ | ۳۰٪ | ۵۰٪ | ۶۰٪ | ۷۰٪ | |
W WW WA | ۳۰٪ | ۳۰٪ | ۶۰٪ | ۸۰٪ | ۸۰٪ | |
ماهان | C | ۴۰٪ | ۴۰٪ | ۵۰٪ | ۸۰٪ | ۸۰٪ |
U | ۹۵٪ | |||||
قشم ایر | A R Y | ۴۰٪ | ۵۰٪ | ۷۰٪ | ۷۰٪ | ۸۰٪ |
V M Q K N | ۵۰٪ | ۶۰٪ | ۷۰٪ | ۷۰٪ | ۸۰٪ | |
L D U | ۱۰۰٪ | |||||
کاسپین | W WF WB N NF NB X S SF H HF P PF PB R RF RB RH RD RE JD JH JB JF J Z ZF ZB ZH ZD Q QF QB QH QD |
۴۰٪ | ۴۰٪ | ۶۰٪ | ۶۰٪ | ۷۰٪ |
M | ۵۰٪ | ۵۰٪ | ۸۰٪ | ۸۰٪ | ۸۰٪ | |
K KF L LF LB LH | ۶۰٪ | ۶۰٪ | ۹۰٪ | ۹۰٪ | ۹۰٪ | |
V A F U D IF IB IH IE I | ۱۰۰٪ | |||||
زاگرس | C J (CIP) | ۲۵٪ | ۳۰٪ | ۴۰٪ | ۵۰٪ | ۷۰٪ |
Z X F(اکونومی) | ۲۰٪ | ۲۵٪ | ۳۰٪ | ۴۰٪ | ۶۰٪ | |
I T U A(اکونومی) | ۲۵٪ | ۳۰٪ | ۴۰٪ | ۵۰٪ | ۶۰٪ | |
B D E S(اکونومی) | ۳۵٪ | ۴۰٪ | ۵۰٪ | ۶۰٪ | ۶۰٪ | |
M N R (اکونومی) | ۴۵٪ | ۵۰٪ | ۶۰٪ | ۸۰٪ | ۸۰٪ | |
H Q L(اکونومی) | ۵۵٪ | ۶۰٪ | ۷۰٪ | ۹۰٪ | ۹۰٪ | |
P V Y K (اکونومی) | ۶۰٪ | ۱۰۰٪ | ||||
W | ۱۰۰٪ | |||||
کارون | U D R O M | ۴۰٪ | ۴۰٪ | ۶۰٪ | ۷۵٪ | |
FEXZH | ۶۰٪ | ۶۰٪ | ۶۰٪ | ۸۰٪ | ||
L LP P B S Y N | ۶۰٪ | ۶۰٪ | ۸۰٪ | |||
NQ Q K V I J | ۶۰٪ | ۶۰٪ | ۱۰۰٪ | |||
کیش ایر | RQ RX R P F S Y B H V | تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز ۳۰٪ | از ۲۴ ساعت قبل از پرواز به بعد ۶۰٪ | |||
K L N Q M X | تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز ۳۵٪ | از ۲۴ ساعت قبل از پرواز به بعد ۶۰ ٪ | ||||
X | ۱۰۰٪ |
خط هوایی | شناسه نرخی | کنسلی از زمان صدور تا ۷۲ ساعت مانده به پرواز | کنسلی از ۷۲ ساعت تا ۴ ساعت مانده به پرواز | از دست دادن پرواز تا ۴ ساعت مانده به پرواز | |
---|---|---|---|---|---|
معراج | U UB UD UE | ۸۰٪ | ۹۰٪ | ۹۵٪ | |
X V Q N | ۷۰٪ | ۸۰٪ | ۹۰٪ | ||
M L K H | ۷۰٪ | ۸۰٪ | ۹۰٪ | ||
B Y S E | ۶۰٪ | ۷۰٪ | ۸۰٪ | ||
W O R A | ۵۰٪ | ۶۰٪ | ۷۰٪ | ||
D C J Z | ۴۰% | ۵۰% | ۶۰% |
خط هوایی | نرخ بلیط | تا قبل از ساعت ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز | تا قبل از ساعت ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز | از ساعت ۱۲ ظهر روز قبل تا ۵ ساعت قبل از پرواز | جا ماندن از پرواز |
---|---|---|---|---|---|
ایران ایرتور | M H | ۴۰٪ | ۵۰٪ | ۶۰٪ | ۷۰٪ |
Y | ۴۰٪ | ۵۰٪ | ۶۰٪ | ۷۰٪ | |
V | ۴۰% | ۵۰٪ | ۶۰٪ | ۷۰٪ | |
C | ۳۰٪ | ۴۰٪ | ۵۰٪ | ۶۰٪ |
خط هوایی | شناسه نرخی | از زمان صدور تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز | از ۲۴ ساعت قبل از پرواز تا ۳ ساعت مانده به پرواز | از ۳ ساعت مانده به پرواز |
---|---|---|---|---|
آتا | Y I S R O V | ۲۰٪ | ۴۰٪ | ۷۰٪ |
B Q Z P N M | ۳۰% | ۶۰% | ۸۰% | |
L F A E D | ۴۰% | ۸۰% | ۹۵% | |
K W H J | ۵۰% | ۹۰% | ۹۵% | |
X U | ۹۰% | ۱۰۰% | ۱۰۰% |
خط هوایی | شناسه نرخی | از زمان صدور تا ۷۲ ساعت به پرواز | از ۷۲ ساعت تا ۴۸ ساعت به پرواز | از ۴۸ ساعت تا ۲۴ ساعت به پرواز | از ۲۴ ساعت تا ۱۲ ساعت به پرواز | از ۱۲ ساعت به پرواز تا یک سال پس از پرواز |
---|---|---|---|---|---|---|
سپهران | GB NB XB FB UB WB G N X F U W | ۹۵٪ | ۹۵٪ | ۹۵٪ | ۹۶٪ | ۹۶٪ |
P PV LV V L T Q E O S H A M B R I J K Z D Y | ۴۰٪ | ۶۰٪ | ۸۰٪ | ۹۵٪ |
خط هوایی | شناسه نرخی | از زمان صدور تا ۱۲ ظهر ۳روز قبل از پرواز | از ۱۲ ظهر ۳ روز تا ۱۲ ظهر ۲ روز قبل از پرواز | از ۱۲ ظهر ۲ روز تا ۱۲ ظهر روز قبل از پرواز | از ۱۲ ظهر روز قبل تا بعد از پرواز |
---|---|---|---|---|---|
وارش | W | ۶۰٪ | ۷۰٪ | ۸۰٪ | ۹۵٪ |
LL LM | قابل استرداد در مسیر تهران-ساری-تهران (مانند جدول فوق) | ||||
از زمان صدور تا ۱۲ ظهر ۳روز قبل از پرواز | از ۱۲ ظهر ۳ روز تا ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز | از ۱۲ ظهر یک روز قبل تا سه ساعت پیش از پرواز | از ۳ ساعت پیش از پرواز تا بعد از پرواز | ||
LL LI LF LW LV LU LS LR LQ LN LM LK LE LD LB LY LP LT LG LH LZ LO | ۳۰٪ | ۵۰٪ | ۷۰٪ | ۹۰٪ | |
SS SW SV SU SR SQ SN SM SK SE SD SB SH SY | ۲۰٪ | ۴۰٪ | ۶۰٪ | ۸۰٪ | |
HH HW HV HU HR HQ HN HM HI HE HD HB HS HF HJ HG HY |
۱۰٪ | ۳۰٪ | ۵۰٪ | ۷۰٪ | |
تابان | Y R V Z L M A I P F K D N | ۳۰% | ۴۰% | ۵۰% | ۷۰% |
B W J S O Q E U H X | ۱۰۰% | ۱۰۰% | ۱۰۰% | ۱۰۰% |
خط هوایی | شناسه نرخی | از زمان صدور تا ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز | از ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز تا ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز | از ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پرواز تا ۶ ساعت قبل از پرواز | از ۶ ساعت قبل از پرواز به بعد |
---|---|---|---|---|---|
ساها | Y YH YF YD YB W WH WF WD WB V VH VF VD VB S SH SF SD SB Q QHQF QD QB |
۳۰٪ | ۳۰٪ | ۵۰٪ | ۷۰٪ |
N NH NF ND NB M MH MF MD MB | ۴۰٪ | ۴۰٪ | ۶۰٪ | ۸۰٪ | |
L LH LF LD LB K KH KF KD KB | ۵۰٪ | ۵۰٪ | ۷۰٪ | ۸۰٪ | |
H HH HF HD HB | ۵۰٪ | ۵۰٪ | ۸۰٪ | ۹۰٪ | |
E EH EF ED EB ES EQ EK EL EM EN | ۱۰۰٪ |
* شرایط استرداد پروازهای داخلی هواپیمایی وارش به غیر از مسیرهای از/به کیش و قشم.
قوانین بار مجاز خطوط هوایی در پروازهای داخلی
ایرلاین | شناسه نرخی | بار بزرگسال و کودک | بار نوزاد |
ایران ایر | V N M Q O L Y | ۲۰ kg | ۱۰ kg |
C J | ۳۰ kg | ||
آسمان | Y M H L N O Q K B R X U E | ۲۰ kg | ۰ kg |
V S | ۲۵ kg | ||
D I Z | ۳۰ kg | ||
A | ۴۰ kg | ||
ماهان | N T V L Q U W X B S Y | ۲۰ kg | ۰ kg |
P C I R | ۲۵ kg | ||
آتا | P N R Y L M V O B Q A D K | ۲۰ kg | ۱۰ kg |
ایر تور | Y W V U S Q N M L K H E B | ۲۰ kg | ۰ kg |
تابان | Y L Z N V K R B E U H F | ۲۰ kg | ۱۰ kg |
J | ۳۰ kg | ||
قشم ایر | Y V M N K A C | ۲۰ kg | ۱۰ kg |
A | ۳۵ kg | ||
کاسپین | J Z Q W N X S H P O M K I V L R | ۲۰ kg | ۰ kg |
C | ۳۰ kg | ||
کارون | X H L B S Y N Q KV M R U | ۲۰ kg | ۰ kg |
کیش ایر | J C Y V M O Q N L H R D E K U X B S A | ۲۰ kg | ۱۰ kg |
زاگرس | C J F B D E S I T U A M N R Q L H X Z | ۲۰ kg | ۰ kg |
P V Y K W | ۱۵ kg | ||
معراج | Y B H | ۲۰ kg | ۱۰ kg |
C C1 C2 | ۳۰ kg | ||
سپهران | Y | ۲۰ kg | ۰ kg |
وارش | M N H S V Y L K Q U | ۲۰ kg | ۰ kg |