گردشگری آب گرم – درآمد میلیاردی ترکیه !

ترکیه

سالانه شمار زیادی از گردشگران ترکیه  از سراسر دنیا برای دریافت خدمات درمانی از محوطه‌های گردشگری آب گرم در ترکیه استفاده می‌کنند و با توجه به کمرنگ شدن بازار کشورهای اروپایی، این امکانات به ویژه در بازارهای روسیه، خاورمیانه و هند نیز با موفقیت همراه بوده است.

ترکیه از لحاظ داشتن محوطه‌های طبیعی آب گرم در مکان نخست اروپا و هفتم جهان قرار دارد و دارای نزدیک به ۱۱۰۰ منبع آب گرم و ۲۶۴ محل مجاز ارائه‌ دهنده خدمات اسپا و همچنین حدود ۵۰۰ محل ویژه آب گرم است، اما برای منفعت سود بیشتر از صنعت رو به رشد گردشگری اسپا، باید امکانات بیشتری در این حوزه در ترکیه و مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا ایجاد شود.

در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی، بیش از ۲۹ میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر کردند که در مقایسه با همین مدت در سال گذشته، ۲۸ درصد رشد داشته است، مهمترین دلیل این رشد سفر بیش از ۴.۵ میلیون گردشگر روس است که از ژانویه تا اکتبر امسال به این کشور وارد شده‌اند.

گردشگری آب گرم

ترکیه در این مدت از رونق گرفتن بازار گردشگری خود بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد داشته است.

بازار گردشگری آب گرم ترکیه در پی سلسله حملات تروریستی ،کودتای نافرجام و تنش در روابط با روسیه در پی انهدام هواپیمای نظامی این کشور به شدت سقوط کرد و بیش از ۲۳ میلیون نفر کاهش یافت .

اکنون صاحبان صنعت گردشگری ترکیه امیدوارند با شکست داعش و برقراری مجدد روابط دوستانه با روسیه، به جایگاه سابق خود به عنوان یکی از کانون‌های مهم گردشگری اروپا و جهان بازگردند.

پاموک کاله

پاموک کاله از زیباترین و به نام ترین جاذبه های گردشگری ترکیه است که در شهر آنتالیا قرار دارد، پاموک کاله به قصر پنبه ای هم شهرت دارد و در واقع چشمه های آب گرم با سنگ های تراورتن سفید رنگ است.

این چشمه به مرور زمان به خاطر رسوب به شکل تراس های روی هم روی هم درآمده است. جالب است بدانید که دمای آبی که در این چشمه های آب گرم وجود دارد ۲۰۰ درجه است و همین دمای زیاد آب باعث شده تا به نظر برسد که آب چشمه های سفید رنگ است.

ترکیه

برای تهیه ارزانترین بلیط هوایی و زمینی شهرهای مختلف ترکیه ما را در ۹۰ticket.ir دنبال کنید .