سفر به مالزی

مالزی

مالزی یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. سفر به مالزی به خاطر سواحل متعدد و تنوع جاذبه‌های طبیعی، یکی از مقاصد گردشگری دنیا، به خصوص برای ورزش‌هایی مانند غواصی است. علاوه بر ساحل و جزیره‌های متعدد، جنگل‌های انبوه و سرسبز یکی دیگر از جذابیت‌های مالزی هستند.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، از نظر جاذبه‌های شهری، برج‌های بلند و رستوران‌های مشهور هم، مالزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.برای خرید تور و بلیط مالزی به سایت ۹۰ticket.ir مراجعه کنید و یا با تلفن ۰۳۱۳۵۰۹۰ با همکاران ما در بخش تورهای خارجی تماس بگیرید.

موقعیت جغرافیایی

مالزی از لحاظ جغرافیایی، در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. دو بخش متمایز مالزی از طریق دریای چین جنوبی از یکدیگر جدا شده‌اند، که هردو بخش غربی شبه جزیره مالزی و شرق مالزی، دارای منظره بسیار مشابهی از دشتهای مرتفع ساحلی هستند که اغلب از تپه‌ها و کوهستانهای جنگلی انبوه پوشیده شده است. طبق سرشماری که در سال ۲۰۱۸ انجام شده این کشور دارای جمعیت ۳۱,۸۳۴,۰۰۰ نفر می باشد.

سفر به مالزی

تاریخ و سیاست مالزی

شبه جزیره مالایی مدت زیادی است که از یک جایگاه مهم (مرکزی) در مسیرهای تجاری بین چین و خاورمیانه برخوردار بوده‌است .

اولین پادشاهی مالزی که بر بنادر شهرهای ساحلی حکومت می‌کرد در قرن ۱۰ میلادی تشکیل شد . این پادشاهی شامل لنگ کاسوکا، لمبابوجانگ، کداح، برآس، گانگانگارا در پراک و پان پان در کلانتن می‌باشند. تاریخ شناسان بر این عقیده اند که آن‌ها در گذشته کشورهایی هندی یا بودائی بوده‌اند.

مالزی پس از استقلال از انگلیس در سال ۱۹۵۷، حکومت سلطنتی دوره‌ای را پذیرفت. بر اساس قانون اساسی مالزی، پادشاه این کشور، از میان ۹ سلطان ایالت‌های مختلف مالزی از ۱۳ ایالت، به‌طور دوره‌ای و برای مدت ۵ سال انتخاب می‌شود. در چهار ایالت دیگر که سلطان ندارند بالاترین مقام رسمی، فرمانداران انتصابی هستند که آن‌ها نیز با ترتیب خاصی انتخاب شده و مقام تشریفاتی و اختیارات رسمی سلاطین را دارا می‌باشند. پادشاه در مالزی در ظاهر دارای اختیارات و وظایف تشریفاتی است ولی در عمل بر بسیاری از امور دخالت داشته و حتی قدرت انحلال مجلس را نیز دارا می‌باشد.

آب و هوای مالزی

در طول سال، دو فصل بارانی در مالزی وجود دارد. بخش شرقی، بیشترین میزان بارندگی را از اوایل نوامبر تا آخر مارس تجربه می‌کند که بر اثر بادهای موسمی شمال شرقی ایجاد می‌شود و با بارندگی شدید و رعد و برق همراه است. رشته‌کوهی که از مرکز کشور می‌گذرد، پناهگاهی در برابر بادهای موسمی شرقی است اما کوالالامپور و شهرهای دیگر در بخش غربی، در این مدت بارندگی زیاد و طوفان دارند. از ماه مه تا سپتامبر، باد موسمی دیگری از سمت غرب می‌وزد و شهرهایی چون کوالالامپور را درگیر می‌کند. بیشترین میزان بارندگی کوالالامپور در همین فصل است.

بهترین زمان برای سفر به کشور مالزی به این دلیل که دارای آب و هوای استوایی می باشد، بین ماه های مارس و اوایل اکتبر است زیرا در این ماه ها میزان بارندگی و رطوبت بسیار کم است. در ماه های ژانویه و فوریه هم این کشور گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند زیرا فستیوال های متعددی در آن برگزار می گردد.

هزینه ها در سفر به مالزی

به طور کلی سفر به مالزی مقصد گردشگری گرانی نیست. به دلیل وفور منابع طبیعی، غذا به خصوص غذای خیابانی در مالزی قیمت اندکی دارد. مکانهای اقامتی مختلفی در مالزی وجود دارد که شما با توجه به بودجه‌ی در نظر گرفته شده، می‌توانید هر کدام را که مناسب‌تر است انتخاب کنید. از هاستل‌های ارزان‌قیمت گرفته تا هتل‌های ۵ ستاره. حتی هتل‌های لوکس هم نسبت به بسیاری از مقصدهای گردشگری دنیا، ارزان‌تر هستند.

هرینه حمل و نقل

هزینه‌ی حمل و نقل در داخل کشور، به لطف یارانه‌ی سوخت، بسیار مقرون‌ به‌ صرفه است. وسایل حمل و نقل عمومی داخل شهری به خصوص در شهرهای بزرگ و توریستی مثل کوالالامپور، بسیار مجهز و کامل و قابل اطمینان هستند. تاکسی انتخاب دیگری برای حمل و نقل داخل شهری است که البته گران‌تر است و قبل از سوار شدن باید در مورد هزینه‌های آن با راننده به توافق برسید.

خرید در سفر به مالزی

مالزی مقصد خوبی برای خرید است. هر نوع محصولی که بخواهید در آن پیدا می‌شود؛ از ارزان‌ترین اجناس قلابی گرفته تا گران‌ترین کالاهای اصل و باکیفیت. بنابراین با هر بودجه‌ای می‌توانید چیزی برای خود و یا اقوام و دوستانتان بخرید. از مجسمه های قلعی گرفته تا شکلاتهای خوشمزه و … .

مراکز خرید بزرگ و مشهوری در کوالالامپور و سایر شهرهای مالزی وجود دارد که در آن‌ها برترین برندهای داخلی و بین‌المللی به عرضه‌ محصولات خود می‌پردازند. این مراکز معمولا رستوران و فودکورت هم دارند. اگر می‌خواهید خریدی ارزان‌تر و محلی‌تر را تجربه کنید، بازارهای روز و غرفه‌های خیابانی را از دست ندهید.

بازارهای محلی، بازارچه‌های آخر هفته و بازارچه‌های شبانه‌ی متعددی در مالزی وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید انواع کالاهای متنوع را با قیمت‌های ارزان خریداری کنید.

جاهای دیدنی در سفر به مالزی

  • منطقه‌ی حفاظت شده‌ی طبیعی Semenggoh

منطقه‌ حفاظت‌شده‌ Semenggoh به خاطر برنامه‌ حمایت از اورانگوتان‌ها مشهور است. در این برنامه ، اورانگوتان‌هایی که رها شده‌اند، والدین خود را از دست داده‌اند یا نجات یافته‌اند، برای زندگی در طبیعت، آموزش داده می‌شوند. به همین دلیل، در جنگل‌های حوالی این محدوده، اورانگوتان‌های زیادی را خواهید دید که در محیط طبیعی پرورش داده می‌شوند.

  • پارک ملی باکو

پارک ملی باکو، یکی از مقصدهای گردشگری پرطرفدار در مالزی است به خصوص برای کسانی که فعالیت‌های تفریحی در دل طبیعت را دوست دارند. این پارک در ایالت ساراواک در بورنئو قرار دارد. پارک اگرچه خیلی بزرگ نیست، جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد. حیات وحش، جنگل‌های بارانی، آبشارهای زیبا، سواحل دیدنی و تفریحات دریایی را در این پارک تجربه خواهید کرد.

  • جزیره‌ سیپادان 

این جزیره در دریای Celebes قرار دارد و بهشتی برای علاقه‌مندان به غواصی است. تنها جزیره‌ی اقیانوسی مالزی، از یک مخروط آتشفشانی خاموش شده تشکیل شده است. به دلیل تنوع زندگی دریایی در این منطقه، این جزیره یکی از بهترین مقصدهای غواصی در تمام دنیا است.

سفر به مالزی

  • برج‌های دوقلوی پتروناس 

برج‌های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور که متعلق به شرکت نفتی پتروناس مالزی می‌باشند قبل از اینکه برج Taipei 101 در سال ۲۰۰۴، ساخته شود، بلندترین برج‌های دنیا بودند.

  • پارک ملی گونونگ گادینگ

علاقه‌مندان به گیاه‌شناسی بدون شک از حضور در این پارک ملی لذت می برند زیرا بزرگترین گل جهان در این پارک می‌روید. این پارک ملی در سال ۱۹۸۳ به منظور فراهم کردن یک محیط حفاظت‌شده برای رافلزیا، به عنوان پارک ملی در نظر گرفته شد. در سال ۱۹۹۴، درهای پارک به روی عموم مردم گشوده شد و امروزه گردشگران می‌توانند یکی از شگفت‌انگیزترین گیاهان این سیاره را در این پارک تماشا کنند.

سفر به مالزی

  • بوکیت بینتانگ

یکی از مهم‌ترین مناطق خرید در کوالالاپور است به دلیل مسافرانی که علاقه بسیاری به خرید کردن دارند، بدون شک در این منطقه به شدت لذت خواهند برد و هر چه بخواهند پیدا می‌کنند . این مجموعه چندین مرکز خرید و همچنین یک پارک مصنوعی سرپوشیده نیز دارد.

سفر به مالزی

  • جزیره‌ی مانوکان

این جزیره، دومین جزیره‌ی بزرگ پارک ملی Tunku Abdul، اولین پارک ملی دریایی مالزی است. در این جزیره می‌توانید بهترین تفریحات آبی را تجربه کنید.

سفر به مالزی

  • ودخانه‌ی کیناباتانگان

دومین رود بزرگ مالزی که از کوهستان تا دریای سولو به طول ۵۵۰ کیلومتر کشیده شده است. این رود در ایالت صباح در بورنئو قرار دارد و به خاطر پوشش گیاهی و تنوع حیات وحش، شهرت دارد. نواحی اطراف این رود بهترین جا برای تماشای فیل‌های آسیایی، کروکودیل و اورانگوتان بورنئویی است.

سفر به مالزی

  • کمرون هایلندز

یکی از گسترده‌ ترین کوهستانهای کشور مالزی می باشد. منطقه‌ای مسکونی که اولین بار در دهه‌ی ۱۹۲۰ توسط بریتاینایی‌ها توسعه یافت. این منطقه را به خاطر مسیرهای طبیعت گردی می‌شناسند. این مسیرها، گردشگران را از جنگل‌ها به آبشارها و نقاط دنج و آرام می‌برد.

سفر به مالزی

  • غارهای مولو 

غارهای مولو در پارک ملی گونونگ مولو در بورنئوی مالزی قرار دارند. این پارک علاوه بر این غارها، جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارند از ارتفاعات صخره‌ای گرفته تا پوشش گیاهی جنگلی و استوایی . غار سارواک هم یکی از غارهای این مجموعه است که به عبارتی بزرگترین غار دنیا است. فضای این غار به قدری وسیع است که ۴۰ هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ در آن جا می‌شود بدون اینکه بال‌های آنها را جمع کنند.

سفر به مالزی

سواحل تفریحی مالزی

سفر به مالزی به جز دیدن از برجهای بلند و مراکز خرید و غذاهای منحصر به فرد ، به دلیل داشتن سواحل زیبا و تفریحی نیز یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا می باشد . در زیر به تعدادی از سواحل تفریحی این کشور که می تواند تجربه هیجان انگیزی را برای شما ارمغان آورد معرفی می کنیم .

  • جزیره بانگا رایا
  • داتای لنکاوی
  • تفریحگاه تانجانگ رهو
  • دانا لنکاوی
  •  کاسا دل مار لنکاوی
  • آبگرم وستین لنکاوی
  • تفریحگاه چهار فصل لنکاوی
سفر به مالزی

شهرهای توریستی مالزی

مالزی جزو کشورهایی است که شهرهای آن چه از نظر تفریحی و چه از نظر اقامتی و گردشگری امکانات فوق العاده را با قیمت ارزان در اختیار مسافران محترم قرار می دهد.

  • کوالالامپور 
  • پنانگ 
  • لنکاوی 
  • جرج تاون
  • ایپوه 
  • الور ستار
  • میری 
  • کوچینگ 
  • مالاکای 
  • کوتا کینابالو
  • پوتراجایای
  • جوهور بهرو

سفر به مالزی

مالزی یکی از بهترین مقاصد گردشگری جنوب شرقی آسیاست . برای تهیه ارزانترین بلیط مالزی ما را در سایت ۹۰ticket.ir دنبال کنید و یا برای خرید بهترین و مناسب ترین تور مالزی با شماره ۰۳۱۳۵۰۹۰ با کارشناسان فروش تورهای خارجی ما در تماس باشید.

سفر به مالزی