هواپیمایی آتا

هواپیمایی آتا در سال ۱۳۸۷ در شهر تبریز مرکز استان اذربایجان شرقی تاسیس گردید. آتا یک کلمه ترکی و به معنی پدر بزرگ می باشد . مالک و سهامدار اصلی هواپیمایی آتا آقای محمدرضا زنوری می باشد . این شرکت که همینک مدیر عامل آن یونس دقیق کیا است با شعار “با هم پرواز کنیم ” به ارائه خدمات پروازی به مسافرین عزیز می پردازد.

فرودگاههای اصلی این شرکت فرودگاههای تبریز ، مهرآباد و امام خمینی می باشد . همانطور که قبلاً اشاره شد دفتر مرکزی هواپیمایی آتا شهر تبریز می باشد. این شرکت شانزدهمین شرکت هواپیمایی ایران می باشد.

اولین پرواز این شرکت در سال ۱۳۸۸ و همزمان با افتتاح رسمی آن از فرودگاه تبریز به مشهد مقدس صورت گرفت .

هواپیمایی آتا چهارمین شرکت برتر هوایی ایران پس از شرکتهای ایران ایر ، ماهان ایر ، و آسمان ایر می باشد و همواره در حال تلاش برای رسیدن به جایگاه سوم که یکی از اهداف این شرکت می باشد است .

تمامی ناوگان و تجهیزان آتا متعلق به این شرکت خصوصی میباشد و به گفته آقای زنوری شاید تنها هواپیمایی بدون بدهی در ایران باشد.

ناوگان هواپیمایی آتا

هواپیمایی آتا پروازهای خود را با ۴ فروند هواپیمای مک دانل داگلاس با ظرفیت ۱۶۵ مسافر و در مسیر تبریز- تهران آغاز نمود.

در جالی حاضر این هواپیمایی دارای ۸ فروند هواپیمای بوئینگ MD و ۶ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ، ۳ هواپیمای ایربای ۳۲۰ می باشد و دو فروند هواپیمای امبرائر ۱۴۵ .

هدف از خرید دو هواپیماهای سبک امبرائر ۱۴۵ با ظرفیت ۵۰ نفر که ساخت کشور برزیل می باشد برقراری پرواز در بین شهرهای شمال غربی کشور که یکی از اهداف هواپیمایی آتا می باشد .

هواپیمایی آتا
مسیر های پروازی هواپیمایی آتا
مسیرهای پروازی داخلی شرکت عبارت است از :

تهران (فرودگاه بین المللی امام خمینی، فرودگاه بین المللی مهرآباد)، اهواز اردبیل ، بندر عباس ، اصفهان مشهد ، شیراز ، تبریز ، جزیره کیش ، ارومیه ، بندر ماهشهر .

مسیرهای پروازی بین المللی این شرکت عبارت است از :

عراق (فرودگاه بین المللی بغداد و فرودگاه بین المللی نجف)، فرودگاه بین المللی آتا ترک استانبول ترکیه ، فرودگاه بین المللی کویت ، فرودگاه بین المللی ملک فهد ، گرجستان (فرودگاه بین‌المللی تفلیس، فرودگاه بین‌المللی باتومی).

کلاس های پروازی هواپیمایی آتا

اکثر هواپیماهای این شرکت فقط دارای کلاس اکونومی می باشد ، تنها هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ این شرکت دارای ۲ کلاس پروازی اکونومی و بیزینس می باشند.

در کلاس اکونومی از خدمات پذیرایی و صندلیهای راحت در حین سفر برخوردار می شوید . طبیعتاً کلاس پروازی بیزینس از امکانات و خدمات پذیرایی و راحتی بیشتری را دارا می باشد .

اطلاعات مورد نیاز :
دفتر مرکزی تهران

آدرس : شهرک اکباتان بلوار شهید نفیسی نبش کوی یاس پلاک ۸ تلفن : ۰۲۱۴۸۵۵

دفتر مرکزی تبریز :

آدرس : خیابان توانیر شمالی فلکه گلپارک سربالایی نگین پارک ساختمان آرمین تلفن : ۵- ۳۳۲۸۳۰۰۳ – ۰۴۱

هواپیمایی آتا