هواپیمایی تابان

هواپیمایی تابان یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایران و یکی از جدیدترین ایرلاین‌های کشور است. ایرلاین تابان در سال ۱۳۸۴ موفق به کسب مجوز از سوی هواپیمایی کشوری ایران شد و فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۸۵ توسط خلبان اصغر عبدالله پور و با مشارکت شرکت سهامی توس گستر خراسان آغاز کرد.

دفتر مرکزی هواپیمایی تابان در شهر مشهد مقدس قرار دارد، دارای سه قطب پروازی مختلف در شهرهای مشهد ، تهران و اصفهان می باشد. برای خرید ارزانترین بلیط هواپیمایی تابان ما را در ۹۰ticket.ir دنبال کنید.

مسیرهای پروازی هواپیمایی تابان
مقاصد داخلی

اهواز (فرودگاه اهواز) ، بوشهر (فرودگاه بین المللی بوشهر) ، مشهد (فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد) ،اصفهان (فرودگاه بین المللی شهید بهشتی) ، شیراز (فرودگاه بین المللی شهید دستغیب) ، تبریز (فرودگاه بین المللی شهید مدنی) ، خرم آباد (فرودگاه خرم آباد) ، جزیره کیش (فرودگاه بین المللی کیش) ،رشت (فرودگاه سردار جنگل) ، یزد (فرودگاه شهید صدوقی) ، زاهدان (فرودگاه بین المللی زاهدان) ،فرودگاه بین المللی امام خمینی ، فرودگاه بین المللی مهرآباد 

مقاصد خارجی 

شهرهای بغداد و نجف در عراق ، لاهور و کراچی در پاکستان ، مسکو، سن پترزبورگ و آستاراخان در روسیه ، استانبول ترکیه ، تفلیس گرجستان و ایروان ارمنستان از مقاصد بین المللی تابان هستند.

ناوگان هوایی

هواپیمایی تابان در حال حاضر ۷ فروند هواپیما دارد به شرح زیر دارد :

هواپیمای مک دانل داگلاس ام دی

مدل: MD-88

تعداد: ۵ فروند

ظرفیت: ۱۷۲ نفر

هواپیمای بی ای ئی Bae system

مدل: RJ85-145

تعداد: ۱ فروند

ظرفیت: ۱۱۲ نفر

هواپیمای ایرباس

مدل: A310-304

تعداد: ۱ فروند

ظرفیت: ۲۴۰ نفر

کلاس پروازی

شرکت هواپیمایی تابان در حال حاضرفقط در کلاس پروازی اقتصادی یا اکونومی (Economy) به بهره می برد.

هواپیمایی تابان
کترینگ هواپیمایی ماهان

نوسازی و تجهیز کترینگ هواپیمایی تابان توسط شرکت پرشیا استیل انجام شده و این شرکت هواپیمایی در نظر دارد در جهت بهبود سیستم کترینگ خود، به زودی سرویس‌های ویژه‌ای را به مسافرین خود ارائه دهد.

قوانین پروازی هواپیمایی تابان

طبق قوانین پرواز هواپیمایی تابان، مسافرین این شرکت هواپیمایی بایستی در پروازهای داخلی این شرکت حداقل ۲ ساعت و در پروازهای خارجی آن حداقل ۳ ساعت زودتر در فرودگاه حضور داشته باشند.

در پروازهای داخلی تابان گیت‌های پرواز ۳۰ دقیقه قبل و در پروازهای خارجی ۶۰ دقیقه قبل از پرواز بسته خواهد شد واز پذیرش مسافران پس از آن جلوگیری خواهد شد.

طبق قوانین تابان ایر در پروازهای خارجی و طولانی مدت این شرکت هوایی زنان باردار اجازه پرواز با هواپیماهای این شرکت هوایی را ندارند و تنها در صورتیکه گواهی پزشکی شخص قبلا به تایید پزشکان تابان ایر رسیده باشد مجوز پرواز برای آن‌ها صادر خواهد شد.

در پروازهای داخلی نیز شخص تا هفته ۳۲ بارداری و تنها در صورت ارائه گواهی پزشک، مجاز به پرواز خواهد بود.

قوانین بار تابان

در پروازهای هواپیمایی تابان هر مسافر مجاز است تا حداکثر ۳۰ کیلوگرم بار با خود حمل کند. هنگامی که چمدان های خود را به قسمت بار تحویل می دهید برچسبی حاوی اطلاعات پرواز روی چمدان ها نصب می شود.

در صورتی که قصد دارید باری با وزن بیش از ۳۰ کیلوگرم یا ابعاد بیشتر از ۲۰۳ سانتی متر را با خود حمل کنید حتما از قبل با ایرلاین و فرودگاه هماهنگ کنید.

علاوه بر وسایلی که به قسمت بار تحویل داده می شود هر مسافر می تواند یک ساک دستی با خود به داخل کابین هواپیما ببرد. حداکثر وزن مجاز برای مسافران در پروازهای داخلی و خارجی ۵ کیلوگرم می باشد . مایعاتی مثل آب، شربت، عطر، انواع خمیر دندان و خمیر اصلاح و … نباید بیشتر از ۱۰۰ میلی لیتر حجم داشته باشند.

محصولاتی که از فروشگاه های بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free) خریداری می شود شامل این قوانین نمی شود.

اما لازم است مهر و موم کیسه خرید را تا آخر سفر باز نکنید، در غیر اینصورت کالاهای خریداری شده نیز جزو بار مسافر به حساب می آید و مشمول قوانین بار می شود.

بار غیرمجاز

هواپیمای تابان در راستای حفظ امنیت پرواز و تضمین سفری امن قوانین خاصی را برای کالاهای غیرمجاز اعمال می کند. ورود کلیه اقلام و کالاهایی که می توانند جان و مال مسافران را تهدید کنند ممنوع هستند.

برخی از کالاها و اشیاء خطرناک عبارتند از:

  • اشیاء تیز و برنده مثل چاقو، قیچی، تیغ، اشیاء فلزی، چتر، اشیاء نوک تیز و ..
  • مواد منفجره و وسایل آتش بازی
  • مایعات قابل اشتعال مثل تینر، رنگ، استون، چسب و پاک کننده ها
  • مواد سمی و مسموم کننده، سموم دفع آفات، آرسنیک و گاز اشک آور
  • کبریت و فندک
  • مواد اکسیدکننده مثل سفید کننده های قوی
هواپیمایی تابان